De elektrisch aangedreven BMW C evolution beleeft zijn Nederlandse debuut op de Motorbeurs Utrecht (20 tot en met 23 februari). Vanaf 2 mei staat hij voor €15.520 incl. BTW bij de BMW Motorrad dealers. Met een volle accu heeft de BMW C evolution een actieradius van 100 kilometer. Dat maakt hem uitermate geschikt voor stedelijke mobiliteit. Traction control (TCA) en ABS zijn standaard. Deze elektrische maxi-scooter mag met het A1 rijbewijs worden gereden. De BMW C evolution heeft een vloeistofgekoelde elektromotor van 11 kW (15 pk), die via een getande riem het achterwiel aandrijft. Tijdelijk kan de krachtbron een piekvermogen leveren van 35 kW (47 pk). Accelereren van 0 tot 50 km/u is mogelijk in 2,7 seconden, van 0 tot 100 km/u vergt 6,2 seconden. De topsnelheid is begrensd op 120 km/u. Opladen van de accu (8 kWh) kan via het elektriciteitsnet (220 volt) in vier uur bij een stroomsterkte van 12 ampère. Of in drie uur bij een stroomsterkte van 16 ampère. BMW Motorrad heeft een uniek systeem ontwikkeld voor recuperatie van remenergie. Het is de eerste tweewieler die dat automatisch doet bij zowel ‘gas dicht’ als remmen. De berijder kan de mate van prestaties en energieterugwinning naar zijn hand zetten met de keuze uit vier rijmodi:  Road, Eco Pro,  Sail en Dynamic. Net als alle andere producten van BMW Motorrad is ook de BMW C evolution standaard uitgerust met ABS en krachtige schijfremmen. Torque Control Assist (TCA) zorgt voor perfecte controle bij wegrijden, accelereren en afremmen. Het systeem begrenst de trekkracht van de motor afhankelijk van de mate van wielslip. Gaat het achterwiel glijden bij het terugwinnen van remenergie, dan wordt de mate van recuperatie beperkt. De strak vormgegeven BMW C evolution heeft verder onder meer achteruitrijassistentie (een handige hulp bij stapvoets manoeuvreren), LED-dagrijverlichting en een grote TFT-kleurendisplay. De boordcomputer geeft informatie over het gemiddelde energieverbruik in kWh/100 km, de geleverde stroomkracht, de laadstatus van de accu, de gemiddelde snelheid, het voltage van het elektrische boordnet en het hoogspanningssysteem en de resterende actieradius. In dat laatste geval houdt de boordcomputer rekening met de ingestelde rijmodus. Een staafdiagram geeft aan hoeveel remenergie wordt gerecupereerd.