Na de aankondiging van nieuwe kleurenschema’s en de EURO5-homologatie voor de CB500F, CB500X en CBR500R, en de introductie van de nieuwe CB125F, brengt Honda Motor Europe vandaag nog drie aanvullingen op haar 2021 modellengamma.

CRF1100L Africa Twin

De CRF1100L Africa Twin zal nu verkrijgbaar zijn in de klassieke Pearl Glare White Tricolour-kleurstelling die identiek is aan die van de originele XRV650 Africa Twin. Die werd in 1988 gelanceerd, tijdens Honda’s reeks van vier opeenvolgende (1986-1989) overwinningen in de Dakar-rally met de NXR750 – dé inspiratiebron voor de Africa Twin.

Nieuwe kleurstelling voor de Africa Twin

De driekleurige look is momenteel alleen beschikbaar op de ‘Adventure Sports’ versie van de Africa Twin. Met meer dan 70% van de klanten die voor de optie Matt Ballistic Black Metallic kiezen, zal het suggestieve kleurenschema nu ook naast de ‘CRF’ Grand Prix Red en Matt Ballistic Black Metallic kleuren van de Africa Twin zelf komen te staan.

Vernieuwde CB650R en CBR650R

In 2019 was de CRF1100L Africa Twin de eerste Honda-motor die aan de EURO5-emissienormen voldeed. Nu komt er nog meer nieuws voor Honda’s 2021-modellenlijn met de EURO5-homologatie voor de CB650R en CBR650R viercilinder middenklassers, dankzij de herziene ECU, updates aan de nokkenassen, inlaat timing en de toevoeging van een krukaspulsar.

2021 HONDA CB650R

2021 HONDA CBR650R

Zowel de CB650R als de CBR650R worden nu ook uitgerust met Showa’s Separate Function Big Piston* (SFF-BP) 41mm USD vork voor een beter gevoel, schok absorptie en controle. Daarbij komen nog detailverbeteringen om het comfort, de gebruiksvriendelijkheid en het gebruiksgemak te verbeteren.

CB650R

Honda wil altijd grenzen verleggen – zowel op vlak van design als op vlag van techniek. In 2018 brachten de CB1000R, CB300R en CB125R een frisse wind in hun line-up van Naked motoren. Met café-racers als inspiratie en gecombineerd met een moderne, uiterst minimialistische look zag het Neo Sports Classic designthema het levenslicht.

2021 HONDA CB650R

Slechts één segment kreeg nog niet onmiddellijk uiting in dit nieuwe designthema: dat van de uiterst populaire middenklassers. In 2019 nam de CB650R deze rol met succes op zich en daarmee richtte Honda zich op een jonge generatie rijders die op zoek zijn naar ultieme looks, maar ook een machine willen die hen ten volle laat genieten van een krachtige viercilinder gecombineerd met lichte, veelzijdige en verfijnde stuurkwaliteiten.

In 2021 bouwt Honda voort op het gecreëerde momentum. De CB650R krijgt een aanzienlijke upgrade aan de ophanging vooraan en een reeks gedetailleerde aanpassingen zorgen voor verbeterd comfort, bruikbaarheid en wendbaarheid.

CBR650R

Honda’s CBR650F, die in 2014 naast de naakte CB650F op de markt kwam, bood van bij het begin een gezonde dosis viercilinder middenklasse prestaties en situeerde zich aan de sportieve zijde van zijn klasse. In 2017 kwam er een strakkere stijl die het motorblok meer benadrukte, een boost in topvermogen, de Showa Dual Bending Valve voorvork en Nissin remklauwen.

2021 HONDA CBR650R

De evolutie in 2019 betekent dat de CB650F een CBR650R wordt. Met stijlelementen die direct overgenomen zijn van de CBR1000RR Fireblade, maar ook een heel eigen attitude. De ‘F’ wordt een ‘R’ en dat betekent dat er een toegenomen sportief potentieel is met het oog op betere prestaties op de weg.

Tijdens die transformatie, is de CBR650R bewust omgevormd tot een unieke motor: een sportmotor die vergelijkbaar rijplezier levert met een RR-motor, maar die toch erg praktisch in gebruik is en laag in aankoop- en gebruikskosten. Daarom is hij zowel geschikt voor dagelijks gebruik als voor sportieve uitstappen tijdens het weekend.

Dit is een aanpak die succes kende. In zijn debuutjaar 2019 was de CBR650R de op één na best verkochte sportmotor in Europa en voor 2021 zet de CBR650R zijn ontwikkelingscurve voort met gebruikersgerichte detailverbeteringen en een belangrijke upgrade voor de voorvork.

www.honda.nlwww.honda.be