Met trots presenteert de International Mobility Group (IMG) het merk Windgoo in Nederland en België. De elektrische steps en fietsen van Windgoo zijn sinds een aantal jaar niet meer uit het straatbeeld weg te denken. Met name in stedelijke gebieden zijn de producten erg populair onder een jongere doelgroep.

Door de toevoeging van grotere varianten wordt voortaan ook een oudere doelgroep bereikt. Met een verkoop van ca. 35.000 units in 2022 heeft Windgoo een sterke marktpositie weten te bereiken in het micro-mobiliteit segmen.

Ambitie van Windgoo

De ambitie van Windgoo is om hun marktpositie uit te breiden. Een verbetering van de service richting de dealer en consument is hierin cruciaal. De ambitie van Windgoo sluit goed aan bij de ambitie van de International Mobility Group; haar marktpositie in de elektrische mobiliteit vergroten en verbreden.

Opzetten distributie en service netwerk 

De International Mobility Group zal samen met Pirox International de distributie gaan verzorgen in Nederland en België. Tot op heden wordt de distributie van Windgoo vanuit de fabrikant zelf verzorgd. IMG zal zich gaan richten op het netwerk van vakspecialisten. Pirox International zal zich gaan richten op o.a. de (grotere) retail ketens, zoals de Mediamarkt.

Om een goede service aan de consument te bieden zal IMG de after sales voor het volledige kanaal gaan verzorgen. De International Mobility Group zal richting de vakspecialist ondersteuning bieden op het technisch vlak en de levering van onderdelen. De retail ketens waaraan Pirox International levert verzorgen zelf geen after sales. Om de gewenste service ook voor deze consumenten te kunnen waarborgen zal de nieuwe distributeur gedurende 2023 een service netwerk gaan opzetten.