Dit jaar presenteerde Moto Guzzi op EICMA het nieuwe model van de Moto Guzzi V7 III Stone. En het merk heeft nog meer redenen om te vieren: de Moto Guzzi V7 Racer viert zijn 10e verjaardag, het merk lanceert de nieuwe Moto Guzzi V85 Travel en er komt eindelijk een nieuwe editie van de Trofeo Moto Guzzi Fast Endurance, een eenvoudige, toegankelijke competitieformule die symbool staat voor wat je kan omschrijven als de ‘guzzisti’-benadering van racen, die voorrang geeft aan plezier, vriendschap en passie.

Moto Guzzi V85 TT Travel
De nieuwe versie zet de grand touring-kwaliteiten van de V85 TT in de verf. Standaard uitgerust met koffers, een hoog windscherm en verwarmde handvatten, is de V85 TT klaar voor het avontuur. In navolging van de door recensenten en motorrijders geprezen V85 TT, de eerste klassieke reis-enduro die motorrijders wist te fascineren met zijn mix van een verfijnde en suggestieve stijl en geavanceerde technische kwaliteiten, stelt Moto Guzzi de Travel-versie voor, die met zijn complete speciale uitrusting helemaal klaar is om de weg op te gaan. Moto Guzzi heeft geluisterd naar de opmerkingen van Guzzisti en creëerde een V85 TT-versie die standaard is uitgerust met een aantal essentiële accessoires voor avontuurlijke touringritten.

De Moto Guzzi V85 TT staat voor een bouwfilosofie waarbij eenvoud, gebruiksgemak en rijgedrag zorgen voor een ongefilterde band tussen motorfiets en rijder. Die is volledig geënt op avontuurlijke reizen, in de ware Moto Guzzi-traditie en dat zet de Travel-versie extra in de verf. De uitrusting, die bestaat uit accessoires die allemaal beschikbaar zijn in de catalogus, omvat het hogere Touring-windscherm. Met zijn 60 procent grotere oppervlak dan het originele scherm, beschermt dit de rijder beter tegen de wind. Verder zijn er nog twee kunststof koffers met aluminium inzetstukken. Die koffers blinken uit door hun aanzienlijke inhoud (37 liter voor de rechterkoffer, waarin je een integraalhelm kwijt kan, en 27,5 liter voor de linkerkoffer). Je sluit ze gewoon met de contactsleutel af. Omdat je geen omvangrijke steunen nodig hebt om de koffers te installeren, blijft de lijn van de motorfiets intact als je de koffers verwijdert. Ze steken amper 928 mm uit omdat ze tijdens de ontwikkeling van de motorfiets zelf zijn ontworpen.

Ook standaard inbegrepen is handvatverwarming met reeds ingebouwde bedieningsknoppen in het oorspronkelijke linkerschakelblok van de V85 TT, en een paar extra led-lampen. Klap op de vuurpijl van de speciale uitrusting is het Moto Guzzi MIA-multimediaplatform, waarmee de rijder een smartphone met de motorfiets kan verbinden en zo de functies van het instrumentenpaneel kan uitbreiden. Moto Guzzi biedt de V85 TT Travel aan in de exclusieve Sabbia Namib-kleur: het grijze frame is gecombineerd met de matte kleur van het chassis, terwijl de tank en zijpanelen opgeluisterd zijn met speciale graphics. De Michelin Anakee Adventure-banden zetten zijn avontuurlijke touringkarakter extra in de verf.

Moto Guzzi V7 III Racer’s 10e verjaardag
De sportieve versie van het V7-gamma viert haar tiende verjaardag met een nog stoerdere look door de nieuwe topkuip en de full led-lichtclusters. Van de brandstoftank tot de racenummerplaten heeft deze versie tal van features die doen terugdenken aan eerdere versies van deze typische café racer uit Mandello. De Moto Guzzi V7 Racer was altijd al de sportiefste ambassadeur van het V7-gamma. De motor zag het daglicht in 2010. In 2015 volgde de V7 II Racer en in 2017 was er de derde generatie. In 2020 viert de Moto Guzzi V7 III Racer zijn tiende verjaardag en vindt zichzelf opnieuw uit, helemaal in lijn met de traditie.

De nieuwe Moto Guzzi V7 III Racer 10th Anniversary verschilt qua vooraanzicht duidelijk van de vorige versie met zijn opvallende strakke en sportieve nieuwe topkuip met geïntegreerd scherm, helemaal in lijn met de authentieke Café Racer-stijl. Op de topkuip prijkt een speciale rode ’10th Anniversary’-graphic, die ook terugkeert op de bult van de zadelhoes. Centraal in de topkuip zit de nieuwe full led-koplamp. Ook het achterlicht en de richtingaanwijzers zijn uitgerust met leds. Het smallere en strakkere achterspatbord en de gloednieuwe achteruitkijkspiegels aan de beide uiteinden van het stuur zetten de moderne en dynamische look extra in de verf.

De V7 III Racer 10th Anniversary wordt zoals steeds geproduceerd in een beperkte oplage. Het nummer staat op een plaatje op de bovenste kroonplaat. De V7 III Racer 10th Anniversary is niet alleen de sportiefste uit het gamma, maar heeft ook de meest prestigieuze onderdelen, die eens te meer het meesterschap van Moto Guzzi aantonen om echte custommodellen te maken. Het gaat onder andere om de naar achteren geplaatste voetsteunen, die uit massief aluminium gefreesd zijn, de lichtere stuurpen en de stuurkuip. Een ander vermeldenswaardig feature is het veelvuldig gebruik van geanodiseerd zwart aluminium. Deze handmatige behandeling, die superieure ambachtelijke vaardigheden vergt, kan je terugvinden op de zijkappen en de gasklephuizen.

www.motoguzzi.nl
www.moto-guzzi.be