Piaggio Medley krijgt volledige make-over op EICMA

door

  • Piaggio Medley
  • Piaggio Medley

De nieuwe Piaggio Medley krijgt een volledige make-over, geïnspireerd op de brede, moderne en elegante lijnen van zijn grotere Beverly-broer. Dit maakt de scooter ideaal om dagelijks in de stad te gebruiken. Een moderne interpretatie van de klassieke ‘stropdas’ geeft de nieuwe Medley een sportievere uitstraling. Sinds zijn lancering in 2001 heeft de Piaggio Beverly een heuse revolutie teweeggebracht in de markt van middelgrote scooters. Vandaag stelt Piaggio Beverly zijn nieuwe 2020 gamma op EICMA voor met de Beverly en de pittigere Beverly S, die beschikbaar zijn met een 300 en 350 cc motor (in de Benelux enkel met 350 cc motor).

– Een volledige make-over voor de eclectische Piaggio scooter, een cross-over tussen een lichte high wheel en een GT scooter.
– De nieuwe Medley is niet alleen praktisch en comfortabel, maar ook veilig en leuk om mee te rijden. Hij is bovendien krachtiger, dankzij de nieuwste generatie 125 en 150 cc i-getmotoren (150 cc enkel voor de Italiaanse markt).
– Start- en stopsysteem, ABS, full led-koplamp, digitaal instrumentenpaneel en recordopbergruimte: de Piaggio Medley is een geboren leider die kwaliteit, stijl en technologisch meesterschap uitstraalt.
– De top van het gamma is de Medley S, met zijn sportieve look en standaard uitgerust met het Piaggio MIA-connectiviteitssysteem.

Features
– Nieuwe i-get motoren van 125 en 150 cc (150 cc enkel voor de Italiaanse markt)
– Nieuw ontwerp
– Full led-koplamp en -dagrijverlichting
– Multifunctioneel digitaal LCD-instrumentenpaneel
– Piaggio MIA-connectiviteitssysteem, standaard op de S-versie
– Nieuwe velgen en nieuwe bredere achterband
– Nieuw ergonomisch zadel
– Nieuwe treeplanken voor passagiers

De Piaggio Medley-scooter combineert de wendbaarheid van een stadsscooter met het dynamische karakter van een high wheel-scooter en het comfort en de opbergruimte van het grote GT-model. EICMA 2019 stelt deze perfecte allrounder voor in een volledig nieuwe, nog dynamischere, performantere en technisch geavanceerdere vorm. Het nieuwe ontwerp legt de klemtoon op sportiviteit: zo zijn de voorkant en het stuur helemaal hertekend, met de nieuwe full led-koplamp en het innovatieve digitale lcd-instrumentenpaneel. De nieuwe Piaggio Medley krijgt als krachtbron ook de nieuwste generatie 125 en 150 cc i-getmotoren. Die zijn allebei watergekoeld en beschikken over 4 kleppentechnologie en elektronische injectie. Ze hebben een vermogen van respectievelijk 11 en 12,1 kW en behoren daarmee tot de krachtigste in hun klasse. Ook de connectiviteit van de Piaggio Medley heeft een transformatie ondergaan. Het is de eerste scooter met deze functie in het middenklasse high wheel-segment. Het Piaggio MIA-systeem (standaard op de S-versie) legt via Bluetooth een link tussen je smartphone en de scooter. Het laat toe om telefoongesprekken, spraakopdrachten en muziek te beheren via het instrumentenpaneel of via bedieningsknoppen op het stuur.

De scooter is standaard uitgerust met een start- en stopsysteem. Dat schakelt de motor uit als je stilstaat, waardoor het verbruik en de uitstoot dalen. Met zijn tweekanaals ABS-systeem beschikt de Piaggio Medley over een uitrustingspakket dat je normaal alleen bij krachtigere scooters vindt.

Piaggio Beverly Gamma (in de Benelux enkel met 350 cc motor)
Piaggio Beverly, topmodel in het high wheel-segment, stelt het nieuwe 2020 gamma op EICMA voor. De Beverly en de pittigere Beverly S zijn beschikbaar met een 300 en 350 cc motor (in de Benelux enkel met 350 cc motor). Daarnaast is er de première van de nieuwe speciale versie Beverly 350 Tourer met zijn topkuip, topkoffer en Piaggio MIA-connectiviteitssysteem. Standaard ABS en ASR, rijkelijk uitgerust en kleurcombinaties met speciale afwerkingen. De Piaggio Beverly, die in 2001 op de markt kwam, bracht een revolutie teweeg in de markt van de middelgrote scooters. Hij had een aantrekkelijk ontwerp, zette briljante prestaties neer en was ook nog eens uitermate veilig, niet alleen door zijn grote wielen, maar ook door de frames en veringen, vergelijkbaar met die van motorfietsen. Aan de basis van het commerciële succes van Beverly liggen zijn voortdurende updates. Zo blijft hij hoog scoren in de verkoopstatistieken en is hij fel begeerd door de meest verfijnde stedelijke gebruikers.

Het Piaggio Beverly 300 en 350 gamma
Het 2020 gamma van de Piaggio Beverly is beschikbaar met 300 en 350 cc motoren. Die laatste motor is het innovatieve blok dat records verpulverde en dat voor het eerst in 2011 exclusief in het Sport Touring-topmodel werd aangeboden. De motor is nu uitgebreid tot het hele gamma: de Beverly, de Beverly S en de gloednieuwe Beverly Tourer. De 300 cc eencilinder vierkleppen 4-takt motor met elektronische injectie levert een maximumvermogen van 21 pk bij 7250 omwentelingen per minuut en een maximumkoppel van 22,5 Nm bij 5750 omwentelingen per minuut. Voeg daar nog de uitstekende gashendelrespons en de pittige prestaties aan toe en je hebt de ideale scooter die je door het drukke stadsverkeer loodst en waarmee je alleen of met twee in alle comfort middellange toerritten kunt maken. De Beverly en de Beverly S zijn ook verkrijgbaar met de ultramoderne watergekoelde 350 cc eencilinder vierkleppen 4-takt motor met elektronische injectie, de allernieuwste motorscootertechnologie van de Piaggio Group. Deze motor is ontworpen om prestaties te leveren die vergelijkbaar zijn met een 400 cc motor, maar heeft de compacte afmetingen en het lagere gewicht van een 300 cc motor. Hij is uitgerust met de eerste en enige scootermotor met een automatische, natte meerplatenkoppeling, overgenomen van motorfietsen, die buitengewone prestaties levert voor een extreem laag brandstofverbruik: een maximumvermogen van 30,2 pk bij 8250 omwentelingen per minuut en een maximumkoppel van 29 Nm bij 6250 omwentelingen per minuut. Het buitengewoon efficiënte frame en de ditto ophanging staan garant voor een uitstekende wendbaarheid, effectiviteit en rijplezier. Het hele Beverly-gamma heeft een rijkelijke standaarduitrusting. Zo beschikken alle modellen standaard over een ABS-remsysteem en een ASR-tractiecontrolesysteem. Ook de afstandsbediening is standaard. Die ontgrendelt het zadel en activeert de richtingaanwijzers, zodat je je scooter gemakkelijk kunt terugvinden (‘bike finder’-functie, optie op de Beverly). Het opbergvak in het beenscherm bevat een handige en functionele USB-poort, waarmee je alle moderne toestellen kunt opladen. Alle modellen van het nieuwe Piaggio Beverly-gamma zijn verkrijgbaar in aantrekkelijke kleurcombinaties met speciale afwerkingen. In hun elegant instrumentenpaneel zijn een LCD-scherm en ABS- en ASR-lichtjes geïntegreerd. De ASR kun je uitschakelen met de speciale knop op het stuur.

www.piaggio.com/nl_NL/
www.piaggio.com/be_NL/