Special Editions Vespa GTS 300

door

Op basis van de recent compleet vernieuwe GTS introduceert Vespa met de GTS Touring en GTS SuperSport twee begeerlijke special editions, voorzien van een rijke uitrusting, een onderscheidend design en standaard veiligheidsvoorzieningen als ABS en ASR tractiecontrole. Beide exclusieve uitvoeringen maken met onmiddellijke ingang hun opwachting binnen het nieuwe GTS modelprogramma van Vespa. Met de introductie van de verregaand vernieuwde Vespa GTS en GTS Super – de grootste en meest krachtige leden van de Vespa-familie – voegde Vespa recent een nieuw hoofdstuk toe aan de rijke historie van de GTS. Waarbij de bekende stijlvolle lijnen behouden zijn gebleven, maar de GTS wat technologische features, veiligheidssystemen (standaard ABS en ASR tractiecontrole) en design betreft helemaal van deze tijd is. Op basis van die nieuwe Vespa GTS legt de SuperSport special edition nu nog meer nadruk op de stijl, het comfort, de veiligheid en de buitengewone sportiviteit van de GTS-serie, waarmee hij in de voetsporen treedt van legendarische modellen uit het rijke Vespa-verleden, waaronder de 1955 Vespa GS 150, de 1965 Vespa 180 SS en de 1985 T5 ‘Pole Position’. De Vespa GTS Touring daarentegen zet juist het elegante design en het touringkarakter van deze Vespa nog meer kracht bij. Met de Vespa GTS Super als basis onderscheidt de agressief gestylde SuperSport zich nadrukkelijk door de exclusieve, matte afwerking van de body en speciale features als de nieuwe oranje stiksels voor het zadel en oranje details op de flanken van het achterspatbord. Het stalen embleem op het front is eveneens een herkenbaar element, net als de letter ‘S’ die geen twijfel laat bestaan over de sportieve aspiraties van de Supersport, evenals de rode verlichting van het instrumentarium. Met de nieuwe GTS Touring special edition geeft Vespa een nog nadrukkelijkere invulling aan de stijl en het touringkarakter van deze nieuwe GTS. De Touring is ondermeer te herkennen aan het windscherm dat extra bescherming biedt zonder het elegante design van de GTS in negatief opzicht te beïnvloeden, evenals een blauwverlicht instrumentarium. Daarnaast zijn verchroomde extra’s als de bagagedragers voor en achter bekende accenten die ook de Touring-modellen uit het verleden sierden. Verder onderscheidt de Touring-uitvoering zich door het speciale embleem op de achterkant van het beenschild en de exclusief aan deze special edition voorbehouden kleur Sienna, waarin ook het zadel is uitgevoerd. Wat motorisering betreft zijn de Vespa’s GTS Touring en GTS SuperSport beide leverbaar met een moderne 300cc 4-takt 4V eencilinder met elektronische injectie, met een vermogen van 22 pk bij 7.500 tpm en een maximale trekkracht van 22,3 Nm bij 5.000 tpm. De GTS SuperSport is er daarnaast ook met een 125cc, die in Nederland in aanmerking komt voor het A1 automaat rijbewijs dat via Vesparijopleiding.nl inclusief het CBR-examen eenvoudig in een dag binnen handbereik is. Deze 125cc eencilinder 4-takt is eveneens geheel van deze tijd en vertrouwt bijvoorbeeld op elektronische brandstofinspuiting, vierkleppentechnologie en een buitengewone rideability. Tegelijkertijd heeft Vespa de onderhoudskosten voor deze krachtbron aanzienlijk weten te beperken, evenals de onderhoudsinterval, met slechts eenmaal per 10.000 kilometer een servicebeurt. De Vespa’s GTS 125/300 SuperSport en GTS 300 Touring, standaard uitgevoerd met ABS en ASR tractiecontrole, zijn per direct leverbaar via de officiële Vespa-dealers. Wat voor Vespa tevens het moment is om de prijzen van deze special editions bekend te maken. Vespa GTS 125 SuperSport ABS € 5.459,- Vespa GTS 300 SuperSport ABS € 6.299,- Vespa GTS 300 Touring ABS € 6.299,- Er is al een Vespa GTS (125 Super) leverbaar vanaf € 5.259,-.