Honda Motor Europe is verheugd de verbeteringen aan te kondigen voor 2016 voor drie van zijn crossover ‘X’ modellen – de CB500X, NC750X en VFR1200X Crosstourer.

NC750X

Dankzij een combinatie van een groot gebruiksgemak en prestaties stond de NC750X (oorspronkelijk: NC700X) sinds zijn debuut in 2012 voortdurend in de top-10 van Europa’s best verkopende motorfietsen.

Belangrijke veranderingen voor 2016 omvatten:

  • Een ingrijpende verandering in het design geeft de motor een iets ruigere en meer avontuurlijke uitstraling. Dit design is een gemeenschappelijk kenmerk voor alle ‘X’ crossover modellen
  • LED koplampen en achterlichten
  • 70 mm hoger windscherm beperkt de vermoeidheid van de rijder
  • Drie niveaus voor de S-Mode van de Dual Clutch Transmission (DCT) versie biedt een bredere waaier een keuzes in de rijstijl en het rijgedrag.
  • Nieuwe Showa ‘dubbel buigende’ klep voorvork voor een nog meer lineair gedrag van de voorvork, zowel bij in- als uitgaande demping. Achterschokbreker met instelbare veervoorspanning.
  • Grotere opbergruimte voor de helm (van 21 naar 22 liter), gesitueerd op de plaats waar op de meeste motoren de benzinetank zit.
  • Nieuwe en compacte lichtgewicht demper produceert een dieper en intenser geluid dat perfect het ritme van de 745 cc parallel twin met 270° krukas weergeeft.

CB500X

Honda’s A2 rijbewijs-vriendelijke crossover met een vlot accelererend en vinnig blok ontvangt een groot aantal verbeteringen die vooral op de rijder gericht zijn.

  • 100 mm hoger windscherm voor een nog betere bescherming van de rijd(st)er
  • LED lichten voor- en achteraan
  • Instelbare veervoorspanning op de voorvork, instelbare remhendel en herwerkt schakelmechanisme voor een nog beter schakelgevoel

VFR1200X Crosstourer

Honda’s vlaggenschip in het ‘X’ gamma. De Adventure Sports Tourer met het V4 blok krijgt diverse verbeteringen voor 2016.

  • Nieuw regelbaar windscherm dat zeer precieze instellingen toelaat en gemakkelijk te bedienen is met één hand
  • Drie niveaus voor de S-Mode van de Dual Clutch Transmission (DCT) versie biedt een bredere waaier een keuzes in de rijstijl en het rijgedrag. Software verbeteringen die de motor in staat stellen om te detecteren of er bergop of bergaf gereden wordt en op basis daarvan het schakelpatroon aanpast. De DCT optie werd gekozen door de meerderheid van de kopers van de VFR1200X Crosstourer sinds 2014
  • Motor voldoet aan EURO4 normen
  • Een nieuwe ‘Special Edition’ kleurstelling met Candy Prominence en Graphite Black