VOGE stelde op EICMA haar nieuwigheden voor (met onder andere een eerste scooter voor het merk!) en we kunnen je alvast vertellen dat je de volgende modellen ook in de Benelux zal kunnen bewonderen:

400SR4

Voge

Deze 400SR4 is de allereerste VOGE scooter. De motorscooter wordt aangedreven door een 350cc vloeistofgekoelde ééncilinder met 28,5 Pk en 30Nm. Met KYB veerelementen en een J.Juan remsysteem kiest VOGE ook voor deze motorscooter voor kwalitatieve onderdelen van gerenommeerde merken.

De 400 SR4 is helemaal bij de tijd met tractiecontrole, led-verlichting rondom en zelfs een aan de voorzijde een geïntegreerde camera. Onder het zadel van de SR4 kan je twee helmen kwijt in de 41,5l grote bagageruimte.

500AC

Voge AC

 

De 500AC is de tweede telg van de eigenzinnige Advanced Classic-familie. Deze grote broer van de 300AC wordt aangedreven door de 471cc parallel-twin die we kennen van de 500R en 500DS.

KYB levert de veerelementen en Nissin heeft gezorgd voor een remsysteem met twee 298mm remschijven vooraan en een enkele schijf van 240mm aan de achterzijde. Rond de 17” lichtmetalen velgen vinden we een 120/70-band voor en 160/60 achter. Met een zithoogte van 795mm en een drooggewicht van zo’n 185 kg en een tankinhoud van 19 liter is het bovendien ook een heel praktische motorfiets.

De 500AC zal beschikbaar zijn in zwart en grijs. Er is nog meer goed nieuws: hij staat nog dit jaar bij de dealer.

300ACX

Voge

En er is nog een nieuw lid in de Advanced Classic-familie: met de 300ACX heeft Voge er nu ook een scrambler- uitvoering van de 300AC bij.

De 300ACX onderscheidt zich met zijn spaakwielen, de langere veerwegen, het kleine windscherm en een ander zadel van de 300AC. Ze delen het koppelrijke ééncilinder motorblok (dat bijna 30 pk levert), de upside-down voorvork met dubbele Nissin schijfrem, de LED-verlichting en het digitale dashboard.

300R

De 300R is niet nieuw in het VOGE gamma maar is dat wel voor de Benelux markt. Het bekende 292cc motorblok met dubbele bovenliggende nokkenassen en vloeistofkoeling is opgehangen in een stalen buizenframe.

De mooie asymmetrische achterbrug wordt afgeveerd door een instelbare monoshock. Aan de voorkant vallen de upside down-vork en het compacte windschermpje op. Verder is de 300R nog voorzien van lichtmetalen velgen, een led-koplamp en -achterlicht, led-richtingaanwijzers en een digitaal lcd-display.

Prijzen worden per 20 december bekendgemaakt.