{"id":29976,"date":"2017-06-22T12:40:03","date_gmt":"2017-06-22T12:40:03","guid":{"rendered":"https:\/\/sbx.tempurl.host\/4194-2\/"},"modified":"2017-06-22T12:40:03","modified_gmt":"2017-06-22T12:40:03","slug":"4194-2","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/scooterxpress.nl\/4194-2\/","title":{"rendered":"2017 New Peugeot Django 125: Retro spirit, \u2018neo\u2019 technologie"},"content":{"rendered":"
<\/div>

Bouwer van de allereerste motorfiets in 1898. Winnaar van prestigieuze wedstrijden zoals de Bol\u00a0<\/em>d\u2019Or en de GP der Naties. Uitvinder van de moderne scooter met plastic kuipwerk 30 jaar geleden…\u00a0<\/em>De afgelopen 115 jaar is Peugeot erin geslaagd om telkens opnieuw te blijven verrassen. Voor de\u00a0<\/em>Django ging Peugeot in zijn eigen verleden graven, en kwam weer terug met het design van de\u00a0<\/em>toekomst. <\/em><\/p>\n

Voor modeljaar 2017 werd de Django 125 Euro4-conform, en kreeg hij een nog<\/strong><\/em>
\n aantrekkelijker prijskaartje.<\/em><\/strong><\/p>\n

In 2014 maakte Peugeot een stijloefening die balanceerde op de grens tussen traditie en
\nmoderniteit. Het resultaat was de Django, een neo-retro scooter die – 60 jaar na datum – herrees uit
\nde mythe van de legendarische S55\/S57. De gelijkenis met de S55\/S57 is onmiskenbaar, maar de Django is niettemin een resoluut hedendaagse scooter die pronkt met moderne technologie\u00ebn. Het Peugeot leeuwenlogo vooraan wordt omlijst door ledstrips (uitgezonderd H\u00e9ritage), en ook de full led richtingaanwijzers en een kenmerkende, high visibility led-unit achteraan maken voortaan de dienst uit op de Django. Of wat dacht je van de 12V-stekker in het handschoenkastje. En dat is nog lang niet alles. Vanzelfsprekend is de 2017 Django Euro4-conform, maar er werd natuurlijk ook aan de veiligheid gedacht. Zo is de Django 125 standaard uitgerust met SBC (Synchro Braking Control), een integraal remsysteem dat de remkracht voor- en achteraan evenredig verdeelt. In het dashboard, dat zo uit de fifties lijkt te komen, zit naast een analoge snelheidsmeter ook een lcd-scherm dat alle nodige info weergeeft: dubbele tripmeter, werkelijke snelheid, buitentemperatuur…<\/p>\n

De opbergruimte onder het zadel is ruim genoeg om er een helm in op te bergen, en natuurlijk heeft de Django ook bagagehaakjes om je boodschappen handig aan vast te maken. Met een zithoogte van 770 mm is de Django 125 erg toegankelijk, terwijl het met een totale lengte van 1.944 mm ook een erg ruime scooter is die meer dan voldoende plaats biedt aan rijder en passagier.<\/p>\n

De Django 125 is er in drie uitvoeringen, die voor 2017 in Belgi\u00eb een aantrekkelijker prijskaartje kregen.<\/strong><\/em><\/p>\n

Django Sport – \u00a0Belgi\u00eb: \u20ac 3299,00 (NL \u20ac 3.998,-)<\/strong><\/p>\n

Racing spirit
\nEen eerbetoon aan de gloriejaren, aan de vele Peugeot-overwinningen op talrijke racecircuits.
\nMakkelijk te herkennen aan het eenpersoonszadel en natuurlijk het nummerbord, dat de sportieve<\/p>\n

look helemaal af maakt.<\/p>\n