{"id":30224,"date":"2018-04-23T06:55:06","date_gmt":"2018-04-23T06:55:06","guid":{"rendered":"https:\/\/sbx.tempurl.host\/officieel-nieuwe-honda-monkey-voor-2018\/"},"modified":"2018-04-23T06:55:06","modified_gmt":"2018-04-23T06:55:06","slug":"officieel-nieuwe-honda-monkey-voor-2018","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/scooterxpress.nl\/officieel-nieuwe-honda-monkey-voor-2018\/","title":{"rendered":"Officieel! Nieuwe Honda Monkey voor 2018"},"content":{"rendered":"
<\/div>

De meest iconische \u2018mini-bike\u2019 van Honda is compleet vernieuwd. Een hedendaagse motor met uiterlijke kenmerken die een duidelijke knipoog geven aan het origineel. De nieuwe 2018 Honda Monkey heeft een moderne, hoge kwaliteit uitrusting waaronder USD voorvorken, dubbele achtervering, LCD dashboard, op IMU gebaseerde ABS en volledige LED verlichting. <\/em><\/strong><\/p>\n

Inleiding<\/strong><\/p>\n

De Honda Monkey is mogelijk de meest gekende iconische motor uit de jaren \u201970, maar werd voor het eerst geintroduceerd in 1961. De Honda Monkey is oorspronkelijk ontwikkeld als een 49cc kinderattractie in het Tama Tech pretpark in Tokyo. Daar bleek de motor echter zo populair dat er ook een straatversie van gemaakt werd; met een unieke chromen tank, opvouwbaar stuur en stevig gemonteerde 5-inch wielen. Deze versie werd vanaf 1963 ge\u00ebxporteerd naar Amerika en Europa. Zijn populariteit heeft de Honda Monkey te danken aan het \u2018schattige\u2019 en onmiddellijk geliefde design, de kleine afmetingen en het superlichte gewicht. Alles samen was het een enorm fun-bike. In 1969 werden de wielen vergroot naar 8-inch en een jaar later in 1970 werd de Monkey mogelijk n\u1f79g populairder door de toevoeging van snel te demonteren voorvorken, waardoor de Monkey makkelijk achterin de kofferbak van een (kleine) auto paste.<\/p>\n

1978 is het jaar dat de start van de echte prime-time voor de Monkey markeert. In dit jaar werd de Monkey compleet opnieuw ontworpen met de druppelvorm tank en werd erg populair binnen de enorme RV (Recreational Vehicle) markt in Amerika; veel bestuurders zochten makkelijk vervoer voor wanneer ze eenmaal geparkeerd stonden. Dit is waar en wanneer de Honda Monkey de harten van miljoenen mensen veroverd heeft. Met 3 versnellingen en een centrifugaal koppeling (geen specifieke motor ervaring nodig om het te rijden) heeft de Monkey duizenden mensen de eerste rijervaring en het gevoel van \u2018twisting the throttle\u2019 gegeven op een gemotoriseerde tweewieler.<\/p>\n

Doordat de Monkey z\u1f79veel plezier gaf en zo eenvoudig te rijden was heeft dit model, misschien wel meer dan elk ander model ooit, het concept van motor rijden aan een zeer breed publiek kenbaar gemaakt. Met zijn stevige brede banden, mini \u2018ape hanger\u2019 stuur, kleine tank en grote zachte zadel heeft de Monkey een uniek en zeer herkenbaar, tijdloos uiterlijk.<\/p>\n

Modeloverzicht<\/strong><\/p>\n