{"id":30740,"date":"2019-11-03T20:30:49","date_gmt":"2019-11-03T20:30:49","guid":{"rendered":"https:\/\/sbx.tempurl.host\/nieuwe-yamaha-tmax-en-tmax-tech-max-voor-2020\/"},"modified":"2019-11-03T20:30:49","modified_gmt":"2019-11-03T20:30:49","slug":"nieuwe-yamaha-tmax-en-tmax-tech-max-voor-2020","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/scooterxpress.nl\/nieuwe-yamaha-tmax-en-tmax-tech-max-voor-2020\/","title":{"rendered":"Nieuwe Yamaha TMAX en TMAX Tech MAX voor 2020!"},"content":{"rendered":"
<\/div>

De in 2001 ge\u00efntroduceerde TMAX is de meest succesvolle sportscooter ooit. Dit iconische model bleek meteen een succes bij kritische stijlbewuste klanten die op zoek waren naar het gemak, de praktische eigenschappen en een premium motorscooter met de prestaties en de hoge snelheid van een motor.<\/em><\/strong><\/p>\n

De TMAX is voortdurend ontwikkeld en verbeterd. En dankzij deze toewijding om klanten het allerbeste op het gebied van ontwerp en technologie te bieden, heeft het voertuig sinds 2001 zijn toppositie op de markt weten te behouden. Van dit iconische voertuig, momenteel de 6e generatie, zijn meer dan 275.000 exemplaren verkocht, waardoor het een van de meest succesvolle Yamaha-modellen is die ooit in Europa is verkocht.<\/p>\n

Voor 2020 introduceert Yamaha zijn sportiefste en krachtigste model in de twintigjarige geschiedenis van het Sport Scooter segment. De nieuwe TMAX is uitgerust met een motor met een grotere cilinderinhoud en een dynamischer en agressiever carrosserieontwerp, waardoor de prestaties naar een hoger niveau worden getild.<\/p>\n

De nieuwe 2020 TMAX en TMAX Tech MAX: sneller, sportiever en dynamischer<\/strong>
\nDeze iconische sportscooter is verkrijgbaar in twee uitvoeringen: de TMAX en de TMAX Tech MAX. Beide zijn ontworpen om de status van het model bij bestaande eigenaren verder te versterken en nieuwe klanten uit het motorscootersegment aan te trekken.<\/p>\n

De nieuwe machine is een toonbeeld van het iconische ontwerp van het merk en wordt gevormd door het sportieve DNA van de MAX familie, dat deze machine zo succesvol heeft gemaakt. De nieuwe 2020 TMAX en TMAX Tech MAX hebben een agressiever design en worden aangedreven door een krachtigere 560cc motor. Met daarbij de verbeterde veringinstellingen vormen deze machines zo een verdere evolutie.<\/p>\n

De TMAX is sneller, soepeler en dynamischer, en is een waardige troonopvolger. De nieuwe volledig uitgeruste TMAX Tech MAX is gericht op de klant die uit is op de beste sportscooter in zijn klasse.<\/p>\n

Nieuwe, krachtigere 560cc motor met grotere cilinderinhoud<\/strong>
\nVoor 2020 worden, dankzij de krachtige 560cc tweecilindermotor met een grotere cilinderinhoud, de prestaties van de nieuwe TMAX aanzienlijk verbeterd. Zo is de krachtbron uitgerust met nieuwe lichtgewicht aluminium gesmede zuigers en nieuw ontworpen drijfstangen. De cilinderinhoud is vergroot door de boring met 2 mm uit te breiden tot 70 mm. Ondanks de 6% toename van de cilinderinhoud wegen de zuigeronderdelen van de nieuwe motor slechts 1% meer dan voorheen.<\/p>\n

Krachtigere acceleratie<\/strong>
\nDe cijfers van de nieuwe 560cc motor tonen een aanzienlijke toename in vermogen en koppel over het hele toerentalbereik, wat resulteert in veel betere prestaties en een sportiever karakter. De technici van Yamaha hebben het maximale vermogen met 3,5% en het maximale koppel met 6% verhoogd. Deze cijfers vertalen zich in een veel krachtigere acceleratie over het hele toerentalbereik.<\/p>\n

Verbeterde instaptoegankelijkheid<\/strong>
\nComfort en gemak van de passagier zijn een topprioriteit. En voor 2020 hebben de ontwerpers van Yamaha een aantal belangrijke verbeteringen op dit gebied aangebracht . Het nieuw ontworpen achtergedeelte is slanker, waardoor de ergonomie voor de passagier is verbeterd en het gemakkelijker wordt om op en af te stappen. Het opnieuw ontworpen achterdeel en de nieuwe bodypanelen bieden ook betere toegang tot de voetsteunen, zodat de passagier een meer ontspannen en plezieriger rit beleeft.<\/p>\n

Goede eco prestaties<\/strong>
\nVoor goede eco prestaties is de nieuwe motor (conform EU5) voorzien van een nieuw vormgegeven verbrandingskamer, terwijl de timing van de inlaatkleppen en uitlaatkleppen is aangepast en er grotere inlaatkleppen van 27 mm zijn gemonteerd. De nieuwe 12-gats verstuiver is verplaatst naar een positie aan de onderkant van het inlaatkanaal en spuit de brandstof nu rechtstreeks op de achterkant van de inlaatklep voor een betere verbrandingseffici\u00ebntie. Voor een lagere uitstoot is het 2-in-1-uitlaatsysteem uitgerust met katalysatoren aan de voor- en achterzijde, die elementen van zowel platina als rhodium bevatten.<\/p>\n

Verbeterde rijeigenschappen<\/strong>
\nEen belangrijk kenmerk dat bijdraagt aan het verbeteren van de algehele rijeigenschappen is de nieuwe CVT riem met een grotere transmissiecapaciteit. De totale overbrengingsverhouding en de automatische schakelkarakteristieken zijn ook gewijzigd om het equivalent van een hogere versnelling bij een bepaald toerental te verkrijgen. Dit zorgt voor een soepeler en meer ontspannen gevoel in het normale kruissnelheidsbereik. De herziene transmissie draagt ook bij aan de verhoogde acceleratie van het nieuwe 2020 model.<\/p>\n

Verfijnd uitlaatgeluid<\/strong>
\nHet motorgeluid speelt een belangrijke rol bij het cre\u00ebren van de algehele rijervaring. Voor 2020 zijn de inlaat- en uitlaatsystemen verder verfijnd om de juiste klank te krijgen. Met het ontstekingsinterval van 360 graden staat de TMAX al bekend om zijn heldere en zuivere geluid. Dankzij de unieke\u00a0Kanno Hyoka<\/em>\u00a0van Yamaha, een werkelijke test van de menselijke zintuigen, is het geluid van de nieuwe motor verfijnd om een plezierige en geharmoniseerde klank te bereiken.<\/p>\n

De lichtste, soepelste en meest compacte in zijn klasse<\/strong>
\nDe TMAX motor is een van de lichtste, soepelste en meest compacte motoren in de klasse van motorscooters, met een krukas van 360 graden met een horizontaal tegengesteld zuigerbalansmechanisme dat zich tussen de twee cilinders bevindt. Dit trillingsarme ontwerp wordt gebruikt als volledig belast onderdeel van het frame om een stijver en sportiever chassis te bereiken. Daarbij maken de kleine fysieke afmetingen meer ruimte vrij voor extra opslagcapaciteit.<\/p>\n

De compacte en platte constructie van deze innovatieve motor zorgt ook voor een laag zwaartepunt dat aanzienlijk bijdraagt aan het lichte en wendbare rijgedrag van de TMAX. In elk opzicht is het de ultieme vormgeving met een prestatiegeschiedenis die voor zichzelf spreekt.<\/p>\n

Yamaha D-MODE<\/strong>
\nDankzij de elektronische regeltechnologie van de Yamaha D-MODE kan de berijder van de TMAX de motorbedrijfsmodi direct aanpassen voor optimale controle en prestaties in verschillende situaties. Dit systeem met 2 niveaus werkt samen met de YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle) en biedt de berijder de mogelijkheid om over te schakelen op een rustigere en voorzichtigere vermogensafgifte voor rijden in de stad. Berijders kunnen de sportievere modus kiezen en genieten van de uitstekende prestaties van de nieuwe, grotere 560cc motor voor opwindende acceleratie op open wegen.<\/p>\n

‘Smart Key’ starten zonder sleutel<\/strong>
\nDankzij het ‘Smart Key’ systeem van Yamaha kunnen TMAX rijders de motor starten, de buddyseat en andere compartimenten ontgrendelen, en de middenbok vergrendelen of ontgrendelen zolang ze de Smart Key bij zich hebben.<\/p>\n

Optimale veringinstellingen<\/strong>
\nDe TMAX was een van de eerste scooters met een motorfietschassis waarin de functies van motor en ophanging volledig werden gescheiden. Door de motor vast in het frame te monteren als een belast onderdeel hebben de ontwerpers van Yamaha de eerste echte sportscooter gemaakt die de rijeigenschappen van een motorfiets biedt. Dit succesvolle ontwerp wordt tot op heden gebruikt.<\/p>\n

Om de verbeterde motorprestaties bij te houden, profiteert de nieuwe TMAX van geoptimaliseerde instellingen voor de voor- en achtervering, waarbij de nadruk ligt op het bereiken van lichte en wendbare rijeigenschappen in combinatie met uitstekend comfort, sterke tractie en een zelfverzekerd, vast gevoel.<\/p>\n

De nieuwe TMAX is uitgerust met de meest geavanceerde wielophanging in de klasse van sportieve scooters en heeft een 41 mm upside-down voorvork met een premium zwarte afwerking. Deze upside-down voorvork zorgt voor een stevige wegligging met nauwkeurig stuurgedrag en voor uitstekende prestaties en comfort, zowel in als buiten de stad. De achterzijde is een van de indrukwekkendste in zijn klasse en bestaat uit een linktype Monocross achterwielophanging, die qua ontwerp en prestaties kan worden vergeleken met de geavanceerde systemen die zijn gemonteerd op Yamaha’s motorfietsen met hoog vermogen.<\/p>\n

Met het lichtgewicht aluminium ‘twin-spar’ gegoten frame biedt deze toonaangevende configuratie een uitstekende chassisstijfheid voor een nauwkeurig en wendbaar rijgedrag zoals bij een motorfiets.<\/p>\n

Slankere en sportievere body<\/strong>
\nHet evolutieproces is duidelijk te zien in het nieuwe carrosserieontwerp van de nieuwe TMAX. Dit blijft trouw aan de iconische familielook maar laat ook een reeks belangrijke nieuwe kenmerken en details zien die het voertuig een agressievere uitstraling en een sportiever karakter geven.<\/p>\n

Het originele TMAX DNA is nog steeds aanwezig, maar wordt al meer dan 20 jaar verder ontwikkeld en uitgebreid met geavanceerde nieuwe motor- en chassistechnologie. Deze sterke familieverwantschap is een van de belangrijkste aantrekkelijke eigenschappen voor nieuwe en terugkerende klanten.<\/p>\n

Vrijwel alle bodypanelen, behalve de onderkuip, zijn voor 2020 subtiel en toch aanzienlijk gewijzigd. De ontwerpers van Yamaha hebben de originele proporties van de scooter, met een strak op de weg gericht karakter, gerespecteerd en hebben tegelijkertijd een wendbaarder uiterlijk bereikt.<\/p>\n

Het kenmerkende ‘boemerang’ zijpaneel is sinds het begin een belangrijk element van elke geproduceerde TMAX geweest. Voor 2020 is het design verder verfijnd, terwijl de nieuwe voorpanelen de opnieuw vormgegeven ‘boemerang’ en de scherpere en slankere zijafdekkingen aanvullen om het 2020 model een krachtigere uitstraling te geven die de iconische status weerspiegelt.<\/p>\n

Nieuwe LED knipperlichten en dynamisch nieuw T-vormig LED achterlicht<\/strong>
\nEen belangrijk ontwerpkenmerk dat aanzienlijk bijdraagt aan het dynamischere uiterlijk van deze toonaangevende sportscooter wordt gevormd door de compacte nieuwe LED knipperlichten aan de voorzijde die volledig zijn ge\u00efntegreerd in de gerestylede panelen. De lichtgewicht LED knipperlichten sluiten naadloos aan op de nieuwe body en zorgen voor een veel slankere, sportievere uitstraling, waardoor de aandacht op het moderne ontwerp van dit voortdurend evoluerende model wordt gevestigd.<\/p>\n

De prachtig gerestylede body wordt aangevuld met een geheel nieuwe achterzijde die bestaat uit vele nieuwe designelementen die zijn ge\u00efnspireerd op de Yamaha Hyper Naked en Supersport motorfietsen. Het focuspunt is een compleet nieuw T-vormig LED achterlicht dat het model van de 7e<\/sup>\u00a0generatie een unieke kenmerkende stijl geeft die het complete uiterlijk van de TMAX, gezien van achteren, transformeert. De nieuwe zijpanelen accentueren de gedurfde styling en stralen een gevoel van lichtheid en atletisch vermogen uit. De nieuwe, slankere achterkant geeft een sportief en wendbaarder uiterlijk dat de hogere specificaties en verbeterde prestaties van het nieuwe 2020 model weerspiegelt.<\/p>\n

Groot opbergvak<\/strong>
\nDe TMAX is uitgerust met een grote verlichte bergruimte onder het zadel met plaats voor 1 integraalhelm of 2 jethelmen. Het afsluitbare en weerbestendige compartiment is ook ideaal voor het opbergen van een aktetas of andere persoonlijke spullen.<\/p>\n

Monotone TFT instrumenten<\/strong>
\nDe Monotone TFT instrumenten bestaan uit een snelheidsmeter aan de linkerkant en een toerenteller aan de rechterkant. Het centrale display bevat een kilometerteller, twee rittellers, het huidige brandstofverbruik en de buitentemperatuur. Tevens zijn controlelampjes voor TCS en Yamaha D-MODE aangebracht.<\/p>\n

Middenbok met anti-diefstal vergrendelingssysteem<\/strong>
\nVoor extra veiligheid en beveiliging is de TMAX uitgerust met een vergrendelsysteem voor de middenbok. Hierdoor wordt voorkomen dat de middenbok omhoog wordt geklapt zonder de Smart Key, waardoor dieven worden tegengehouden en het geparkeerde voertuig ook stabiel blijft, zelfs als het per ongeluk naar voren wordt geduwd.<\/p>\n

Gewijzigde details voor 2020<\/strong>
\nAndere detailverbeteringen aan de motor voor 2020 zijn een\u00a0herzien koelsysteem<\/strong>\u00a0en een\u00a0radiateur met grotere capaciteit<\/strong>\u00a0met\u00a0nieuw ontworpen luchtkanalen<\/strong>, en een\u00a0nieuwe geluidsarme kunststof kettingspanner<\/strong>. Het\u00a0Traction Control Systeem (TCS)<\/strong>\u00a0is nauwkeurig afgesteld voor een beter gevoel bij het inschakelen en dankzij een\u00a0nieuw, sterk uitlaatpijpmateriaal<\/strong>\u00a0konden de wanden 20% dunner worden gemaakt.<\/p>\n

Belangrijkste kenmerken van de 2020 TMAX<\/strong><\/p>\n