{"id":31049,"date":"2020-09-21T13:36:10","date_gmt":"2020-09-21T13:36:10","guid":{"rendered":"https:\/\/sbx.tempurl.host\/honda-cb125f\/"},"modified":"2020-09-21T13:36:10","modified_gmt":"2020-09-21T13:36:10","slug":"honda-cb125f","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/scooterxpress.nl\/honda-cb125f\/","title":{"rendered":"Honda vernieuwt CB125F"},"content":{"rendered":"
<\/div>

De Honda CB125F, de populaire motorfiets voor beginners, kreeg een grondige opfrisbeurt voor 2021. Het benzineverbruik daalde aanzienlijk dankzij het eSP-motorblok terwijl het vermogen op peil blijft. Het blok genereert weinig wrijving en is nu ook uitgerust met een ACG-starter. Ook het rijwielgedeelte werd opnieuw ontworpen en leunt qua stijl nog dichter aan bij de grotere CB-broertjes. Een LED-koplamp, een middenstandaard en digitaal dashboard met ECO-meter zijn standaard inbegrepen. In totaal is de motorfiets 11 kilogram lichter.<\/em><\/p>\n

Veelzijdig<\/h4>\n

Een motorfiets van 125 cc voor beginners moet een veelzijdige machine zijn. Voor sommigen is het de zuinigste weg om van A naar B te geraken, zowel wat betreft aanschafprijs als onderhoudskosten. Die rijders zijn op zoek naar een duurzame, eenvoudige en economische oplossing: simpel, zorgeloos vervoer.<\/p>\n

Maar voor veel nieuwe rijders biedt een 125 cc de start van hun eigen motorfietsavontuur. Hun eerste \u2018echte\u2019 motorfiets. Dus moet die motor al wat hierboven staat kunnen bieden, en daarbovenop ook dat beklemtonen waar motorrijden voor staat: de opwinding, de vrijheid en het plezier dat tweewielers bieden, elke dag opnieuw. Tegelijk moet de motor ook eenvoudig genoeg zijn voor een beginner zonder daarbij afbreuk toe doen aan kwaliteit en stijl zodat ze als echte, trotse motorbezitter voor de dag komen.<\/p>\n

Elke producent streeft naar de meest ideale introductie om nieuwkomes kennis te laten maken met hun filosofie. De juiste eerste ervaring kan leiden tot een levenslange verbinding. Voor Honda vervult de CB125F al jaar en dag die functie. Een stevige, gebruiksvriendelijke instappersmotor die de ideale eerste partner is voor een lang motorrijdersleven.<\/p>\n

In 2015 lanceerde Honda de CB125F als opvolger van de CBF125 waarbij de kernwaarden van robuuste eenvoud gebaseerd op kwaliteit en stijl behouden werden. In 2021 is de CB125F andermaal vernieuwd, met een complete opfrissing die hem nog gewilder en kosteneffici\u00ebnter maakt. De nieuwe CB125F is een geweldige motorfiets om je simpelweg mee te verplaatsen. Maar even goed is het de machine waarmee je jouw leven een nieuwe wending geeft.<\/p>\n

Mr. Ken Tomiyasu \u2013 Large Project Leader:<\/strong><\/p>\n

 <\/p>\n

\u201cWij vinden ijkpunten belangrijk. Dus rolden we een stille revolutie uit met onze compleet nieuwe CB125F waarbij we het handige stadskarakter behielden en aanvulden met een veel zuiniger verbruik. Ook voegden we geavanceerde technologie toe in het eSP-motorblok om de wrijving te beperken, konden we de wendbaarheid vanuit het chassis vergroten en gaven we hem een uiterlijk waar de eigenaar oprecht trots op kan zijn. We zijn erg fier dat zoveel mensen hun motorverhaal starten bij Honda op de CB125F, en zijn ervan overtuigd dat deze motor plezier \u00e9n gebruikgsgemak biedt in een uitgebalanceerd geheel.”<\/em><\/p>\n

 <\/p><\/blockquote>\n

Klein, maar serieus<\/span><\/h4>\n

De nieuwe CB125F is een kleine maar serieuze machine. Niet minder dan 19 patentaanvragen werden ingediend tijdens het ontwikkelingsproces. Een van de meest indrukwekkende prestaties is de daling in benzineverbruik. Dat is te danken aan het luchtgekoelde enhanced Smart Power (eSP) motorblok, vervaardigd in Honda\u2019s Atessa-fabriek in Zuidoost Itali\u00eb, waarbij geen enkel vermogensverlies optreedt.<\/p>\n

De CB125F is ook 11 kg lichter, met een hertekend frame en een gemoderniseerde, \u201cbig-bike\u201d ge\u00efnspireerde stijl met als finishing touches een LED-koplamp en gereviseerd digitaal dashboard. De 2021 CB125F zal beschikbaar zijn in volgende kleuropstelling:<\/p>\n