{"id":31071,"date":"2020-10-14T10:48:03","date_gmt":"2020-10-14T10:48:03","guid":{"rendered":"https:\/\/sbx.tempurl.host\/nieuwe-honda-forza-750-en-forza-350\/"},"modified":"2020-10-14T10:48:03","modified_gmt":"2020-10-14T10:48:03","slug":"nieuwe-honda-forza-750-en-forza-350","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/scooterxpress.nl\/nieuwe-honda-forza-750-en-forza-350\/","title":{"rendered":"Komst Forza 750 en Forza 350 maakt Honda’s Forza familie compleet!"},"content":{"rendered":"
<\/div>

Met de komst van de Forza 750 en Forza 350 heeft Honda samen met de vernieuwde 125, de Forza familie compleet!<\/strong><\/em><\/p>\n

\"Honda<\/p>\n

Krachtig begrip<\/h4>\n

Al 20 jaar lang zijn Honda\u2019s Forza-scooters een krachtig begrip in Europa. Het is een merk binnen het merk. Dat succes valt terug te brengen naar een overtuigende mix van de klassieke Grand Touring of GT-elementen: onweerlegbare prestaties op de weg en uitmuntend comfort voor twee. Met zijn sportieve en wendbare rijgedrag en vinnig motorkarakter is die combinatie is altijd al aanwezig geweest in het Forza-recept, waardoor elke rit opnieuw een sensationele ervaring is.<\/p>\n

Daarnaast stond elk Forza-model altijd al bekend als een uitermate slim, stijlvol en premium product, beladen met nuttige functionaliteiten om het leven onderweg eenvoudiger te maken en stijlvol en kwalitatief afgewerkt. In 2021 verwelkomen de Forza 125 en Forza 350 een nieuw lid in de familie met heel wat in zijn mars: de Forza 750.<\/p>\n

Forza 750<\/h4>\n

Dit is de ultieme Forza: snel, wendbaar en luxueus. Volgepakt met technologie en helemaal klaar om de erg competitieve marktsegment vol vertrouwen te veroveren. De Forza 750 is het hoogtepunt van kwaliteit en functionaliteit, klaar om elke dag te gebruiken van en naar het werk, en evenzeer klaar voor een stevige weekendtrip. Niet alleen is de Forza een verstandige, rationele keuze, het is ook iets anders \u2013 een flinke dosis stijlvolle fun.<\/p>\n

\"Honda

De geheel nieuwe Forza 750<\/p><\/div>\n

Het slanke en toch welvende koetswerk van de Forza 750 staat garant voor voldoende windbescherming, ook tegen hoge snelheid, heel wat beenruimte voor de rijder en een lage zadelhoogte zonder overtollige massa. De ruimte onder het zadel is groot genoeg om integraalhelm in op te Bergen en is uitgerust met USB-oplaadpoort. Daarnaast is er ook een handig handschoenenkastje. Een TFT-instrumentenpaneel is uitgerust met het Honda Smartphone Voice Control system waarmee de bestuurder zijn smartphone kan koppelen. Ontsteking, stuurvergrendeling en zadelvergrendeling gebeurt via de Smart Key<\/p>\n

\"\"

Slanke welvende koets<\/p><\/div>\n

Het motorkarakter van de koppelrijke, zuinige 745 cc tweecilinder met Throttle By Wire (TBW) kan via drie rijmodi aangepast worden: RAIN, STANDARD en SPORT. Daarnaast is er de aanpasbare USER-modus. Het Honda Selectable Torque Control (HSTC) staat je toe om de achterwieltractie nauwkeurig in drie niveaus aan te passen, en de standaard Dual Clutch Transmission (DCT) schakelt automatisch naargelang de geselecteerde rijmodus.<\/p>\n

Een stalen buizenframe, aluminium swingarm, 41 mm USD voorvork, radiaal gemonteerde vierzuigerremklauwen, Pro-Link achtervering, 15 inch voor- en 17 inch achterwiel in combinatie met het goed uitgeruste chassis leveren de stuurbaarheid zoals je van sportmotoren gewend bent, maar dan in scooterformaat.<\/p>\n

\"\"

De 750 is uitgerust met Honda’s geprezen Dual Clutch Transmissie (DCT)<\/p><\/div>\n

Het designs van de Forza 750\u2019s vloeistofgekoelde, SOHC parallel twin motorblok met 8 kleppen verzekert een explosieve prestatie in het lage en het middengebied. De architectuur met relatief lange slag en speciaal ontwikkelde verbrandingskamers gecombineerd met de hoogrendementskrukas genereert aanzienlijke, moeiteloze koppel bij lage toeren.<\/p>\n

Throttle By Wire (TBW) beheert de output van de motor en het karakter (zie ook sectie 3.3 \u2013 motorelektronica). Piekvermogen van 70pl (43,1kW) ligt op 6.750 tpm en het maximale koppel van 69Nm ligt op 4.750 tpm, afgewerkt met de rode zone bij 7.000 tpm. De Forza 750 legt de eerste 50 meter af in 3,9 seconden en bij 60 km\/u draait de motor op slechts 2.500 toeren per minuut.<\/p>\n

\"\"

Uitgerust met een TFT scherm<\/p><\/div>\n

Ook in A2<\/h4>\n

Voor rijders met een A2-rijbewijs is een 35 kW-versie beschikbaar die ook eenvoudig naar volledig vermogen omgezet kan worden door een Honda-dealer. Tegelijkertijd is het ook mogelijk om de versie met volledig vermogen om te bouwen naar 35 kW door via de Honda-dealer het gasklephuis te vervangen en de ECU opnieuw te mappen.<\/p>\n

Het motorblok van de Forza 750<\/a> is buitengewoon zuinig. Met een verbruik van 3,6 liter per 100 km (27,8 km per liter) in WMTC-mode en een benzinetank van 13,2 liter is het potenti\u00eble bereik na \u00e9\u00e9n tankbeurt 370 km. Het blok is ook Euro5-compatibel.<\/p>\n

De nieuwe 2021 Forza 750 verschijnt in volgende kleurstellingen:<\/p>\n