{"id":31081,"date":"2020-10-21T08:18:10","date_gmt":"2020-10-21T08:18:10","guid":{"rendered":"https:\/\/sbx.tempurl.host\/honda-lanceert-nieuwe-msx125-grom\/"},"modified":"2020-10-21T08:18:10","modified_gmt":"2020-10-21T08:18:10","slug":"honda-lanceert-nieuwe-msx125-grom","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/scooterxpress.nl\/honda-lanceert-nieuwe-msx125-grom\/","title":{"rendered":"Honda lanceert nieuwe MSX125 GROM"},"content":{"rendered":"
<\/div>

Honda\u2019s compacte funbike krijgt een nieuwe naam en een coole retro-<\/strong><\/em>update. De zijpanelen zijn eenvoudig te verwijderen en het nieuwe, krachtigere <\/strong><\/em>luchtgekoelde motorblok is nu ook EURO5-compatibel. Het vernieuwde LCD-dashboard <\/strong><\/em>beschikt over een toerenteller en een versnellingsindicator.<\/strong><\/em><\/p>\n

\"MSX125<\/p>\n

Bekende naam<\/h4>\n

De MSX125<\/a> \u2013 beter bekend als de \u2018Grom\u2019 in Japan en de VS \u2013 groeide uit tot een
\nwereldwijde hit. Al meteen in het eerste verkoopjaar belandde de MSX125 (samen met de
\nCBF125) in Europa\u2019s top vijf van bestverkopende 125 cc-motorfietsen. En de laatste jaren
\ngroeide het uit tot een onbetwiste favoriet, of het nu gebruikt wordt voor eenvoudig
\nstadstransport of als uniek custom verlengstuk bij de stijl van de doelgroep.
\nNa zes jaar onopvallend succes en een aantal kleine uiterlijke aanpassingen gericht op de
\nvolgende golf jonge motorrijders, is het nu tijd voor een nieuwe MSX125. Of, om zijn offici\u00eble
\nnieuwe naam te introduceren, voor een nieuwe MSX125 Grom. Volledig opgefrist en met
\neen nog stoerdere uitstraling, maar nog steeds Honda\u2019s kleine machine met grootse
\nplannen.<\/p>\n

Extra 5e versnelling<\/h4>\n

Een compleet hertekend koetswerk geeft de MSX125 Grom een nieuwe, frisse en plezierige
\nuitstraling. De panelen zijn bovendien eenvoudig te demonteren zodat elke eigenaar zijn
\ncreativiteit kan botvieren. Het nieuwe LCD-dashboard beschikt nu over een toerenteller en
\neen versnellingsindicator.
\nEen nieuw en krachtiger luchtgekoeld motorblok heeft nu een extra vijfde versnelling en blijft
\nhandig inzetbaar vermogen leveren. Het chassis blijft onveranderd en zorgt voor een
\nmotorfiets met uiterst compacte afmetingen maar met de ophanging, remkracht en
\nwendbaarheid van een grote machine.<\/p>\n

\"MSX125

Nieuwe frisse uitstraling<\/p><\/div>\n

Eigenzinniger<\/h4>\n

De look van de MSX125 weerspiegelde in het verleden steeds de moderne lijnen van
\nHonda\u2019s sportieve naked motorfietsen van dat moment. In 2021 neemt het design van de
\nMSX125 Grom een andere wending
\nHet bodywerk is heel wat eigenzinniger geworden en levert een kenmerkende individualiteit
\ndie moderne elementen zoals de LED-koplamp, getrimd zadel en subframe combineert met
\nretro-ogende compacte zijpanelen en tankcovers. Gedreven door de motivatie van rijders
\nom h\u00f9n MSX125 uniek te maken, werd de motorfiets opgebouwd rond het concept van
\neenvoudige aanpasbaarheid. Het hele koetswerk is met slechts zes bouten aan elke zijde te
\ndemonteren, een detail dat door grote bouten geaccentueerd wordt.
\nDe goudkleurige afwerking van de USD-voorvorkpoten en de gele schokdemperveer staan
\nin contrast met het volledig zwarte motorgedeelte, uitlaat, wielen en swingarm. Het LCD-
\ndashboard is compact en toch eenvoudig te lezen en omvat nu ook een toerenteller en
\nversnellingsindicator naast de snelheidsmeter, dubbele tripteller, benzinemeter en de klok.
\nDe klok en triptellers resetten en switchen tussen de toerenteller en tripteller doe je aan de
\nhand van de knoppen aan weerszijden van het display.<\/p>\n

Motor<\/h4>\n

De MSX125 Grom heeft een 125 cc luchtgekoeld motorblok met twee kleppen. Boring x slag
\nis 50 x 63,1 mm en de compressieratio bedraagt 1.0:1. Het piekvermogen is 9,8pk\/7,2 kW, (0,3 kW
\nmeer) bij 7.250 tpm en maximale koppel is 10,5 Nm bij 5.500 tpm.
\nNet als voorheen is het blok van de MSX125 Grom een uitgebalanceerde mix van vinnige
\nprestaties en een handig te doseren vermogen voor overal. Het gaat nog steeds om het
\nplezier van het gas open te draaien, maar rijders zullen de extra vijfde versnelling zeker
\nappreci\u00ebren. Niet alleen zorgen de grotere overbrengingsverhoudingen voor een relaxtere rit
\nop hoge snelheid, de topsnelheid stijgt er ook mee van 92 naar 94 km\/u.<\/p>\n

\"MSX125

De MSX125 GROM is straks makkelijk te personaliseren<\/p><\/div>\n

Dankzij het handmatig schakelen, ervaar je het gevoel van het echte motorrijden. Het
\nvoorste 15T-tandwiel in combinatie met het 38T-tandwiel achteraan en de 12 inch wielen zorgen voor een levendige prestatie doorheen de stad en de mogelijkheid om traag te rijden
\nin een hoge versnelling \u2013 perfect om door het drukke stadsverkeer te laveren.
\nTechnologie\u00ebn zoals een offset cilinder en rollende tuimelaar voor het klepmechanisme
\nverminderen de wrijving wat zorgt voor een erg laag verbruik van 1,52l\/100 km (65,7km\/l) in
\nWMTC-mode. Het gesofisticeerde PGM-FI-injectiesysteem garandeert een hoogst effici\u00ebnte
\nontbranding wat samen met de nauwkeurig afgestelde in- en uitlaat zorgt voor een
\nvoortreffelijke gasreactie. Een grote luchtfilterkast van 2,5 liter en natpapieren vlakfilter
\nzorgen voor een consistente en stille luchtstroom. De filter kan meer dan 10.000 kilometer
\nmee gaan. De uitlaatbocht en einddemper bestaan nu ook uit twee afzonderlijke delen.<\/p>\n

Chassis<\/h4>\n

Het bekende chassis van de MSX125 onderging geen veranderingen voor 2021. De
\noorspronkelijke designprioriteiten blijven dezelfde: de basis bieden voor een praktische
\nmotorfiets die nieuwe rijders kunnen gebruiken \u2013 en parkeren \u2013 in een stedelijke omgeving,
\nmaar evengoed zorgen voor een handige en leuke rijervaring, met plaats voor een
\npassagier.<\/p>\n

De MSX125 zal in volgende kleuropstelling beschikbaar zijn:<\/em><\/p>\n