{"id":31109,"date":"2020-11-10T10:55:15","date_gmt":"2020-11-10T10:55:15","guid":{"rendered":"https:\/\/sbx.tempurl.host\/honda-sh350i\/"},"modified":"2020-11-10T10:55:15","modified_gmt":"2020-11-10T10:55:15","slug":"honda-sh350i","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/scooterxpress.nl\/honda-sh350i\/","title":{"rendered":"Honda SH350i is krachtigste SH ooit!"},"content":{"rendered":"
<\/div>

Meer cilindercapaciteit voor Honda\u2019s krachtigste SH zorgen voor een hogere topsnelheid en betere acceleratie. Het motorblok is nu ook conform met de EURO5-normen. Een verfijnd framedesign spaart gewicht uit en het nieuwe koetswerk verheft de stijl met LED-koplamp, – achterlicht, -richtingaanwijzers en LCD-instrumentenbord. Ook is de scooter uitgerust met een USB Type C-oplaadpoort onder het zadel.<\/strong><\/em><\/p>\n

\"Honda<\/p>\n

Toegankelijk design<\/h4>\n

Met zijn compacte, toegankelijke design met vlakke vloer en een 16 inch voor- en achterwiel bracht de SH300i in 2007 alles wat de SH-naam typeert, maar voegde het ook iets extra\u2019s toe: een krachtige motor die maximaal respons levert voor zowel gebruik in de stad als daar buiten.<\/p>\n

In 2015 was de SH300i de eerste EURO4-compatibele Honda en verbeterde het motorkoppel en de zuinigheid van het blok. Ook het uiterlijk werd gespierder en het vernieuwde frame zorgde voor meer opbergruimte zonder dat de vlijmscherpe stuurbaarheid ingeperkt werd. 2019 zag de toevoeging van Honda Selectable Torque Control (HSTC) en bediening via Smart Key.<\/p>\n

Het verhaal van de SH350i krijgt een vervolg in 2021 met een grotere motorinhoud en dus meer vermogen en koppel. De elegante restyling verstevigt verder de status van de<\/em> perfecte allround scooter.<\/p>\n

\"Honda

De nieuwe 350i is qua design dichter bij zijn lichtere broeders komen te liggen<\/p><\/div>\n

Meer vermogen<\/h4>\n

De 50 cc extra motorcapaciteit resulteert in 16% meer piekvermogen (tot 21,5 kW) en het nieuwe eSP+-motorblok van de SH350i is aanzienlijk krachtiger doorheen het hele toerengebied met snellere acceleratie en een hogere topsnelheid. Het is ook EURO5-compatibel.<\/p>\n

Het hernieuwde frame spaart gewicht uit. De styling is compleet nieuw en geldt als een gestroomlijnde evolutie van de SH-formule die draait om compacte en handige toepasbaarheid, eenvoudig om te rijden \u00e9n te parkeren. Een USB-oplaadpoort onder het zadel vervangt de ACC-oplader en het LCD-dashboard is nieuw.<\/p>\n

\"SH350i

2021 HONDA SH350i<\/p><\/div>\n

Snellere sprint<\/h4>\n

Dankzij de extra 50 cc (van 279 cc naar 330 cc, zonder toenemend rijklaar gewicht) produceert de vloeistofgekoelde, SOHC-motor met vier kleppen een piekvermogen van 21,6 kW @ 7.500 tpm, ten opzichte van 18,5 kW bij het vorige model. Maximaal koppel is 32 Nm bij 5.250 tpm. De grafiek van de rollenbank schetst het volledige plaatje en toont dat zowel vermogen als koppel aanzienlijk stijgen vanaf 3.500 tpm. Vanuit stilstand legt de SH350i de eerste 200 meter 0,7 seconden sneller af, in 10,2 seconden.<\/p>\n

\"\"

Nieuwe styling, maar ook betere prestaties<\/p><\/div>\n

Nieuwe styling<\/h4>\n

De SH350i markeert zijn aanwezigheid op de weg met de typische premium SH-lijnen en een gloednieuw design dat voortbouwt op de uitstraling van de populaire kleine broer, de SH125i. \u2018Gespierd\u2019 en \u2018oppervlaktespanning\u2019 zijn de te hanteren trefwoorden. Het nieuwe \u2018gezicht\u2019 springt in het oog: de LED-koplamp bestaat uit een centrale spot die twee dimlichten opsplitst. Positielichten bovenaan het stuurgondel cre\u00ebren een stijlvol, eigentijds vooraanzicht. Het LED-achterlicht en de richtingaanwijzers werden opnieuw uitgetekend en staan netjes aan de aluminium handvatten voor de passagier.<\/p>\n

\"\"

Ook de achterzijde werd opnieuw getekend<\/p><\/div>\n

Nieuw LCD-dashboard<\/h4>\n

Het nieuwe LCD-dashboard geeft alle waarschuwingslampjes \u2013 ook voor HSTC en ABS \u2013 netjes weer rond de centrale digitale snelheidsmeter en toerenteller. Alle handelingen voor het dashboard zijn uit te voeren via de A\/B-knoppen aan de linkerstuurhelft.<\/p>\n

De richtingaanwijzers van de SH350i hebben een noodstopsignaal (ESS) dat automatisch uitschakelt. Wanneer het ABS een bruusk remmanoeuvre detecteert zullen de waarschuwingslichten beginnen knipperen om andere weggebruikers te waarschuwen.<\/p>\n

Extra gebruiksgemak onderweg is er dankzij de Smart Key. Het systeem beheert de ontsteking en de vergrendeling van het opslagcompartiment, net als de optionele 35 l topkoffer. Met de Smart Key in de (broek)zak ontgrendelt de koffer en vergrendelt opnieuw automatisch wanneer je wegwandelt. Kan ook met de sleutel zelf vergrendeld worden.<\/p>\n

\"\"

Nieuw LCD-dashboard<\/p><\/div>\n

Specificaties<\/h4>\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n
MOTOR<\/strong><\/td>\n<\/tr>\n
Motortype<\/td>\nVloeistofgekoelde SOHC-eencilinder<\/td>\n<\/tr>\n
Inhoud<\/td>\n330 cc<\/td>\n<\/tr>\n
Boring x Slag<\/td>\n77 mm x 70,7 mm<\/td>\n<\/tr>\n
Compressie verhouding<\/td>\n10,5:1<\/td>\n<\/tr>\n
Max. Vermogen<\/td>\n21,6 kW (29 pk) @ 7.500 tpm<\/td>\n<\/tr>\n
Max. Koppel<\/td>\n32 Nm @ 5.250 tpm<\/td>\n<\/tr>\n
Oliecapaciteit<\/td>\n1,85 liter<\/td>\n<\/tr>\n
BENZINESYSTEEM<\/strong><\/td>\n<\/tr>\n
Injectie<\/td>\nPGM-FI<\/td>\n<\/tr>\n
Tankinhoud<\/td>\n9,1 liter<\/td>\n<\/tr>\n
CO2-uitstoot (WMTC)<\/td>\n77,8 g\/km<\/td>\n<\/tr>\n
Verbruik<\/td>\n3,33 liter\/100 km (30 km\/l)<\/td>\n<\/tr>\n
ELECTRONICA<\/strong><\/td>\n<\/tr>\n
Starter<\/td>\nElektrisch<\/td>\n<\/tr>\n
Accu<\/td>\n12V \u2013 11,6 AH<\/td>\n<\/tr>\n
AANDRIJVING<\/strong><\/td>\n<\/tr>\n
Koppeling<\/td>\nAutomatische centrifugaalkoppeling<\/td>\n<\/tr>\n
Transmissie<\/td>\nV-matic<\/td>\n<\/tr>\n
Eindaandrijving<\/td>\nV-snaar<\/td>\n<\/tr>\n
FRAME<\/strong><\/td>\n<\/tr>\n
Type<\/td>\nStalen underbone frame<\/td>\n<\/tr>\n
CHASSIS<\/strong><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
Afmetingen (L x B x H)<\/td>\n2.160 x 742 x 1.161 mm<\/td>\n<\/tr>\n
Wielbasis<\/td>\n1.452 mm<\/td>\n<\/tr>\n
Balhoofdhoek<\/td>\n27,5\u2070<\/td>\n<\/tr>\n
Naloop<\/td>\n99 mm<\/td>\n<\/tr>\n
Zadelhoogte<\/td>\n805 mm<\/td>\n<\/tr>\n
Grondspeling<\/td>\n158 mm<\/td>\n<\/tr>\n
Draaicirkel<\/td>\n2,2 m<\/td>\n<\/tr>\n
Rijklaargewicht<\/td>\n174 kg<\/td>\n<\/tr>\n
VERING<\/strong><\/td>\n<\/tr>\n
Type voor<\/td>\n35 mm telescopisch<\/td>\n<\/tr>\n
Type achter<\/td>\nSwingarm met dubbele demper<\/td>\n<\/tr>\n
WIELEN<\/strong><\/td>\n<\/tr>\n
Voorband<\/td>\n110\/70-16<\/td>\n<\/tr>\n
Achterband<\/td>\n130\/70-16<\/td>\n<\/tr>\n
Velg voor<\/td>\n16 x MT2.75 U-sectie zesspaaks gegoten aluminium<\/td>\n<\/tr>\n
Velg achter<\/td>\n16 x MT2.75 U-sectie zesspaaks gegoten aluminium<\/td>\n<\/tr>\n
REMMEN<\/strong><\/td>\n<\/tr>\n
ABS-systeem<\/td>\nTweekanaals<\/td>\n<\/tr>\n
Type voor<\/td>\n256mm single disc with double piston caliper<\/td>\n<\/tr>\n
Type achter<\/td>\n256mm single disc with single piston caliper<\/td>\n<\/tr>\n
<\/td>\n<\/tr>\n
<\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
<\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n

Kleuren<\/h4>\n

De 2021 SH350i zal te verkrijgen zijn in volgende kleurstellingen:<\/p>\n