{"id":31460,"date":"2021-09-27T13:19:24","date_gmt":"2021-09-27T13:19:24","guid":{"rendered":"https:\/\/sbx.tempurl.host\/kawasaki-introduceert-de-nieuwe-z650rs\/"},"modified":"2021-09-27T13:19:24","modified_gmt":"2021-09-27T13:19:24","slug":"kawasaki-introduceert-de-nieuwe-z650rs","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/scooterxpress.nl\/kawasaki-introduceert-de-nieuwe-z650rs\/","title":{"rendered":"Kawasaki introduceert de nieuwe Z650RS"},"content":{"rendered":"
<\/div>

In 2022 ontketent Kawasaki een \u2018Retrovolutie\u2019 met de introductie van de nieuwe Z650RS. De Z650RS is een volledig nieuwe uitbreiding in de razend populaire Kawasaki Modern Classic range. Dit nieuwe model is het resultaat van maar liefst 50 jaar Z-erfgoed en is een moderne weerspiegeling van Kawasaki \u2019s rijke historie.<\/em><\/p>\n

\"\"<\/p>\n

De nieuwe Z650RS is een hommage aan de originele Z650-B1 uit 1977. De basis van dit nieuwe model wordt gevormd door het 649cc parallel-twin motorblok met een balans as, bekrachtigde slipperkoppeling en speciaal voor de Z650RS ontworpen motordeksels. Voor het gebruik in deze Retro Sport is het blok getuned met de focus op souplesse in lage toeren en koppel en vermogen in middelhoge toeren. Hiernaast is dit blok zeer betrouwbaar en zuinig qua verbruik en staat dus garant voor vele zorgeloze kilometers rijplezier.<\/p>\n\n

 <\/p>\n

Het chassis bestaat uit een stalen Trellis frame. Deze frameconstructie is zeer licht en gecombineerd met de korte wielbasis zorgt dit voor een geweldige handling. Het nieuwe subframe loopt minder steil omhoog waardoor de kenmerkende horizontale duck tail ontstaat. Wat de vering betreft, wordt het werk aan de voorkant gedaan door \u00f841 mm conventionele voorvork en achter door een horizontale backlink met instelbare veervoorspanning. Ten opzichte van de Z650 heeft de RS een meer ontspannen rijpositie door een nieuw stuur welke 50mm hoger is en 30mm dichter bij de rijder staat.<\/p>\n\n

 <\/p>\n

De specificaties zijn \u00e9\u00e9n ding, maar de styling van de Z650RS is de grote eyecatcher. De Z650-B1 stond model voor het ontwerp en dat is terug te zien in de iconische designelementen; de prachtige tank, zijpanelen en niet te missen ducktail. De liefde voor detail gaat verder in de cockpit met 2 analoge \u2018artillery shell\u2019 tellers \u00a0en daartussen een fraai LCD-display om zo looks en functionaliteit te combineren. De led- koplamp, richtingaanwijzers en achterlicht geven het klassiek correcte ontwerp een moderne touch waarbij het achterlicht zo is ontworpen dat het lijkt alsof deze als \u00e9\u00e9n geheel verlicht wordt \u2013 in tegenstelling tot conventionele led-lampen waarbij het licht een verzameling losse lichtpunten is.<\/p>\n

\"Z650RS\"<\/p>\n

Van de drie beschikbare kleuren staat de Candy Emerald Green<\/em> met zijn pin striping het dichtste bij de originele Z650 uit 1977 staat. Samen met de gegoten spaakwielen en een reeks originele Kawasaki accessoires voor handen is de Z650RS een lust voor het oog. 2022 wordt het jaar van de ‘Retrovolutie’ met de nieuwe Z650RS.<\/p>\n

De nieuwe Z650RS staat vanaf november bij de Kawasaki dealers in de volgende kleuren:<\/p>\n