{"id":31690,"date":"2022-06-08T14:54:24","date_gmt":"2022-06-08T14:54:24","guid":{"rendered":"https:\/\/sbx.tempurl.host\/piaggio-mp3-2022\/"},"modified":"2023-03-28T13:11:25","modified_gmt":"2023-03-28T13:11:25","slug":"piaggio-mp3-2022","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/scooterxpress.nl\/piaggio-mp3-2022\/","title":{"rendered":"Nieuwe Piaggio MP3 vanaf juli leverbaar in drie versies"},"content":{"rendered":"
De nieuwe Piaggio MP3 – de onbesproken marktleider – stelt met een compleet nieuw model, nieuwe normen op technologisch gebied en debuteert online met een speciale pre-booking.<\/em><\/p>\n <\/p>\n De Piaggio MP3, de eerste driewielscooter ter wereld die in 2006 een revolutie ontketende in de stedelijke en grootstedelijke mobiliteit en een nieuw segment uitvond waarvan het nog steeds de onbetwiste leider is, debuteert online in een volledig nieuw jasje.<\/p>\n Drie versies<\/strong><\/p>\n De nieuwe Piaggio MP3-reeks bestaat uit drie versies, aangedreven door ultramoderne, krachtige motoren van de hpe-familie (High Performance Engine). De Piaggio MP3 400 hpe en de Piaggio MP3 400 hpe Sport zijn uitgerust met de 400 cc variant, met meer dan 35 pk, terwijl de topper in het gamma, de Piaggio MP3 530 hpe Exclusive, uitgerust is met de gloednieuwe 530 hpe motor, met een recordvermogen voor deze klasse van meer dan 44 pk. De 530-versie heeft ook meer koppel dan de vorige 500 pk-eenheid, voor moeiteloos rijden en een soepelere vermogensafgifte.<\/p>\n <\/p>\n <\/p>\n Op het vlak van stijl breekt de nieuwe Piaggio MP3 met het verleden. De bredere en meer beschermende voorkant werd volledig vernieuwd en is nu voorzien van een nieuw, horizontaal lichtcluster met volledige LED-technologie. In het midden bevindt zich een kleine, sportieve luchtinlaat met een 3D-honingraatrooster, terwijl de aerodynamica van de onderste zone met de grootste zorg werd geperfectioneerd voor een betere stabiliteit. Het nieuwe model is ge\u00efnspireerd op de nieuwste trends in automotive design, zoals de imposantere en sportievere voorpartij en de in de zijschermen ge\u00efntegreerde richtingaanwijzers. De achterzijde heeft een nog opvallender karakter gekregen, met strakke lijnen die uitmonden in de achterlichtunit, een enkel horizontaal volledig LED-element dat boven de opening van de diffuser is geplaatst. De gloednieuwe positie van de nummerplaathouder op het spatbord, een oplossing die voor het eerst opduikt op de Piaggio MP3, draagt verder bij tot de extreem slanke, opgeruimde look van de achterzijde.<\/p>\n <\/p>\n Het is echter op het gebied van de technologie dat de nieuwe Piaggio MP3 weer een absoluut referentiepunt is: gezeten op de ergonomisch verbeterde bestuurdersplek springt onmiddellijk het 7 “full-color TFT-display in het oog – het grootste van de categorie – en de nieuwe motorfietsachtige bedieningselementen. Met dit display kunt u de talrijke beschikbare functies comfortabel beheren: het connectiviteitssysteem PIAGGIO MIA – met tevens de navigatie met pictogrammen – en, op de 530 hpe Exclusive, de motormappings (Comfort, Eco en Sport) en cruisecontrol en u kunt de duidelijke beelden weergeven van de achteruitrijcamera bij het achteruitrijden en de veiligheidswaarschuwingen van het rijhulpsysteem ARAS, zoals het BLIS (Blind Spot Information System) en het LCDAS (Lane Change Decision Aid System). Ook het keyless-systeem ontbreekt niet. Hiermee kunt u het contact activeren zonder dat u de traditionele sleutel er in hoeft te steken.<\/p>\n <\/p>\n Maar het is de indrukwekkende high tech technologie van dit nieuwe model die de Piaggio MP3 opnieuw met kop en schouders boven zijn rivalen doet uitsteken: vanuit het zadel – met een verbeterde ergonomie – zijn de eerste dingen die u opvallen het 7″ TFT kleurenscherm (het grootste in deze klasse) en de nieuwe, echte motorfietsbediening. De nieuwe bedieningselementen geeft de rijder toegang tot de vele functies, zoals het PIAGGIO MIA connectiviteit systeem, de pictogrammen-gebaseerde navigatie en, op de 530 hpe Exclusive, de motor mappings (Comfort, Eco en Sport) en cruise control, terwijl het display een duidelijk beeld biedt van het getoonde van de achteruitrijcamera wanneer de achteruitrijmodus is geactiveerd. Daarnaast krijgt de rijder de met de veiligheid gerelateerde informatie uit de BLIS (Blind Spot Information System) en LCDAS (Lane Change Decision Aid System) functies van het ARAS rijder assistentie systeem. Natuurlijk is er ook keyless start, zodat de bestuurder het contact kan aanzetten en de motor starten zonder een fysieke sleutel te gebruiken.<\/p>\n <\/p>\nPiaggio breekt met het verleden<\/h4>\n
Nieuwe rijhulpsystemen<\/h4>\n
Beschikbaar vanaf half juli vanaf \u20ac12.499,- (BE \u20ac10.499,-)<\/h4>\n