{"id":31860,"date":"2022-11-17T08:20:12","date_gmt":"2022-11-17T08:20:12","guid":{"rendered":"https:\/\/sbx.tempurl.host\/polini-kracht-voor-de-vespa-sprint-50-euro-5\/"},"modified":"2022-11-17T08:20:12","modified_gmt":"2022-11-17T08:20:12","slug":"polini-kracht-voor-de-vespa-sprint-50-euro-5","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/scooterxpress.nl\/polini-kracht-voor-de-vespa-sprint-50-euro-5\/","title":{"rendered":"Polini kracht voor de Vespa Sprint 50 Euro 5"},"content":{"rendered":"
<\/div>\n

Polini Motori en Vespa<\/a> is een duo met een 70-jarige geschiedenis. De relatie tussen Polini en de beroemdste scooter ter wereld is een vriendschap die nooit verloren zal gaan. De Vespa Sprint 50 Euro 5 Polini cilinderkit onderscheidt zich door de sprint onder elke rijconditie. Polini Motori opent een scala aan emoties die uniek en onge\u00ebvenaard zijn<\/em><\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n

Maar hoe kan je dit bereiken? De belangrijkste stap is het vervangen van de CDI door de nieuwe Polini ECM \u201cEngine Control Unit\u201d met klepveren. Het is erg belangrijk om de CDI voor de setup te wijzigen.<\/p>\n\n\n\n

Polini\u2019s raceafdeling geeft de mogelijkheid om te kiezen tussen 3 verschillende mappings voor een iedere Vespa of Piaggio rijder. Door toevoeging van de klepveren in de verpakking kan de begrenzer 10.000 tpm bereiken. Zo bereik je het beste resultaat in termen van snelheid en prestaties die soepeler en dynamischer rijden mogelijk maakt. Afhankelijk van de montagestappen van je scooter is het belangrijk om de juiste mapping te gebruiken die door Polini is ontwikkeld.<\/p>\n\n\n\n

\"Polini<\/figure>\n\n\n\n

Mapping 1<\/h4>\n\n\n\n

Het is de gemakkelijkste montagestap, aangezien het voldoende is om de originele CDI te verwijderen en de Polini ECM voor Vespa en Liberty 50 4-takt Euro 5 te installeren. Het is een elektronische plug & play CDI die klaar is om te worden ge\u00efnstalleerd. Door deze CDI te vervangen gaat de toerenbegrenzer van 7.500 naar 8.100 toeren. Met deze kaart is het mogelijk om de originele Piaggio setup te behouden, maar het wordt aanbevolen om de Polini-variateur (241.737) en de Polini-uitlaatdemper (190.0079) te installeren. De Hi-Speed \u200b\u200bvariator laat een kleine snelheid en acceleratie toe. Voor een betere motoreffici\u00ebntie raadt Polini de montage van de originele Polini-uitlaatdemper aan: met een ontwerp dat lijkt op het origineel, heeft het een verfijnd karakter maar is het tegelijkertijd discreet. Met deze mapping gaat de snelheidsmeter van 45 km\/u naar 50\/53 km\/u.<\/p>\n\n\n\n

Polini ECM: 171.0012<\/strong>
Consumentenverkoopprijs 309,- euro
<\/strong>Variateur: 241.737
<\/strong>Consumentenverkoopprijs 79,95 euro
<\/strong>Uitlaat: 190.0079
<\/strong>Consumentenverkoopprijs 255,- euro<\/strong><\/p>\n\n\n\n

\"Polini<\/figure>\n\n\n\n

Mapping 2<\/h4>\n\n\n\n

Met de tweede map kom je tot de kern van de aanpassing en breng je je scooter naar een hoger prestatieniveau. Het is belangrijk om op dit aan een ervaren monteur over te laten, aangezien je aan de motor moet werken. Allereerst is het belangrijk om te weten dat het verplicht is om de originele klepveren te vervangen door de Polini exemplaren (reeds meegeleverd in de verpakking van de ECU) waarmee je de motorbegrenzer zonder problemen naar 10.000 tpm kunt brengen. Deze kaart werkt ook met de originele motor, maar Polini raadt aan om de Polini-variator (241.737), de Polini-uitlaatdemper (190.0079) en de grotere luchtfilterhuls (223.0131) te monteren. Met deze stap gaat de snelheidsmeter van je Vespa Sprint 50 Euro 5 Polini 45 km\/u naar 56\/60 km\/u.<\/p>\n\n\n\n

LET OP \u2013 om de veren te vervangen moet je de motor demonteren. Het is mogelijk om de cilinder en de upgrade overbrengingsverhouding (met behulp van mapping 3) te installeren met een goed presterend resultaat. Deze mapping is niet voor straatgebruik, maar enkel voor gebruik op afgesloten priv\u00e9terrein.<\/p>\n\n\n\n

Groter luchtfilterpijp: 223.0131<\/strong>
Consumentenverkoopprijs 26,95,- euro<\/strong><\/p>\n\n\n\n