{"id":31862,"date":"2022-11-23T14:04:59","date_gmt":"2022-11-23T14:04:59","guid":{"rendered":"https:\/\/sbx.tempurl.host\/test-agv-tourmodular\/"},"modified":"2023-04-12T07:56:53","modified_gmt":"2023-04-12T07:56:53","slug":"test-agv-tourmodular","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/scooterxpress.nl\/test-agv-tourmodular\/","title":{"rendered":"AGV Tourmodular"},"content":{"rendered":"
<\/div>\n

Of we het leuk zouden vinden om de nieuwe AGV Tourmodular systeemhelm te testen? Als we alleen het persbericht al mochten geloven, belooft dit een high-end helm te zijn, waar niks aan lijkt te ontbreken. Wij reden de afgelopen weken veelvuldig met de Tourmodular op ons hoofd om erachter te komen of de nieuwe AGV aan de hoge verwachtingen weet te voldoen\u2026<\/strong><\/p>\n\n\n\n

Want laten we eerlijk zijn: voor een vanafprijs van \u20ac569,95 mag je natuurlijk ook wel wat verwachten. Importeur Motomind leverde er ook nog eens een AGV Insyde communicatiesysteem bij met een waarde van \u20ac329,95 en we praten over een totaalprijs van 900 euro. Dat is even slikken, maar op een goed zittende (en veilige) helm <\/a>moet je simpelweg niet beknibbelen. Persoonlijk kan ik me dan ook enorm storen aan motor- of scooterrijd(st)ers die met een dure motor of scooter op pad zijn en vervolgens met het wisselgeld een helm hebben aangeschaft. Zonde! Inmiddels weet ik dat een goed zittende helm ook het plezier in het rijden bevordert.<\/p>\n\n\n\n

Terug naar de Tourmodular, waar we zoals eerder beschreven een Insyde-communicatiesysteem bijkregen. Het mooie hiervan is dat deze set \u2013 wat in feite een Cardo is \u2013 volledig in de helm kan worden ge\u00efntegreerd. Zeker met de handleiding bij de hand is het een fluitje van een cent, maar ook zonder die handleiding ga je er geheid makkelijk uitkomen. Alles is namelijk al voorbereid, van de opening voor de speakers tot de sleuven waarin je netjes de kabels in kan drukken. Aan de achter- en linkerzijde verwijder je vervolgens een kapje om respectievelijk de accu en de bedieningsunit te plaatsen.<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n

Het resultaat is een mooi ge\u00efntegreerd geheel. Je maakt vervolgens gebruik van dezelfde app die ook voor de andere Cardo systemen wordt gebruikt. Als je vaker onze reviews over de communicatiesystemen<\/a> van Cardo hebt gelezen, dan weet je dat deze app intu\u00eftief werkt en erg overzichtelijk is. De Insyde maakt tevens gebruik van spraakbesturing, waardoor je door middel van commando\u2019s het volume hoger of lager zet, van radiozender wisselt of een gesprek opneemt. Vanzelfsprekend gaat dit ook met de knoppen op de linkerzijde van de helm.<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n

Over het communicatiesysteem verder geen klagen, je kan het eventueel nog upgraden met een setje JBL-speakers, maar dat is het dan ook wel. Over op de helm en daarmee het draagcomfort. Nu zit lang niet elk merk mij even fijn, maar net als de Sportmodular die we al een aantal jaar op de redactie hebben liggen, zit ook deze weer erg prettig. De helm sluit goed aan. De helm kent in totaal een intern netwerk van 16 luchtkanalen die je bedient door middel van 4 ventilatieopeningen.<\/p>\n\n\n\n

Tevens is er een stand, die ervoor zorgt dat er directe ventilatie vanaf het vizier levert, terwijl het vizier dicht zit. Dit standaard meegeleverde heldere vizier voldoet aan de strenge Optical Class 1 norm, bij de helm wordt ook een anti-condens Pinlock-vizier meegeleverd.  Zo\u2019n Pinlock-vizier is natuurlijk een absolute must, want het zorgt ervoor dat je helm niet beslaat en daarmee goed zicht blijft houden onder alle omstandigheden, zeker nu het in de ochtend en avond weer behoorlijk fris begint te worden\u2026<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n

De Sportmodular voelt onderweg, niet heel veel anders aan dan een integraalhelm. Ten opzichte van een high-end integraalhelm hoor je misschien net even wat meer windgeruis, maar het blijft keurig binnen de perken. Waar ik ook enthousiast over ben is het gegeven dat de helm niet zwaar aanvoelt en je eigenlijk alleen met het kinstuk omhoog, je bewust bent van een iets zwaardere helm op je hoofd. Wat dat betreft voelt de Sportmodular die we ook regelmatig gebruiken, nog n\u00e9t iets lichter aan, maar dat is dan ook een carbonhelm en een paar honderd euro dan de Tourmodular.<\/p>\n\n\n\n

Ons oordeel luidt dan ook dat de AGV Tourmodular<\/a> een meer dan complete systeemhelm is. Hij biedt het comfort waar menig integraalhelm niet aan kan tippen, is er in veel verschillende designs en wordt standaard geleverd met een Pinlock-vizier. Het AGV Insyde systeem i<\/a>s een aanrader om mee te bestellen!<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n
\n\n\n\n
\n
\n

Kijk voor de beste prijs op <\/mark><\/h3>\n\n\n\n

www.voordeelhelmen.nl<\/a><\/mark><\/h3>\n\n\n\n
\"\"<\/figure>\n<\/div>\n\n\n\n
\n

Highlights AGV Tourmodular<\/h2>\n\n\n\n