{"id":26907,"date":"2020-12-04T13:02:30","date_gmt":"2020-12-04T13:02:30","guid":{"rendered":"https:\/\/sbx.tempurl.host\/testen\/iva-e-go-s5\/"},"modified":"2023-10-31T11:43:16","modified_gmt":"2023-10-31T11:43:16","slug":"iva-e-go-s5","status":"publish","type":"sxtest","link":"https:\/\/scooterxpress.nl\/testen\/iva-e-go-s5\/","title":{"rendered":"IVA E-GO S5"},"content":{"rendered":"

We hebben het elektrische topmodel van IVA scooters te gast: de E-GO S5. Meer vermogen, grotere wielen en dito afmetingen. Wij zette deze IVA scooter weer een week lang in voor onze gebruikelijke ritten en geven antwoord op de vraag of dit d\u00e9 scooter is voor iedereen die op zoek is naar een comfortabele e-scooter!<\/em><\/strong><\/p>\n

\"\"<\/p>\n

Bekend gezicht<\/h4>\n

Of hij comfortabel is, daar komen we zo op, want eerst kijken we nog eens goed naar het design. We hoeven niet om de hete brij heen te draaien dat de ontwerpers voor de S5 goed om zich heen hebben gekeken toen ze achter de tekentafel gingen zitten. IVA stopte tijd in dit ontwerp en dat betekent dat er gewoon een heel knappe scooter voor de deur staat, die zeker leuke \u2018eigen\u2019 stijlelementen heeft. Zo ben ik erg gecharmeerd van het zwarte achterlicht. Hierin het led achterlicht, maar ook de led knipperlichten zijn erin ge\u00efntegreerd. Het zwart steekt af tegen de fraaie wijnrode uitvoering die wij hebben meegekregen van de importeur. We noteren voor en achter een 12\u201d wiel, waarvan het voorwiel sportief is vormgegeven. Het achterwiel is logischerwijs \u2018dicht\u2019 door de aanwezigheid van de naafmotor.<\/p>\n

Op het matte en kale stuurtje zien we een groot lcd display met een zwarte achtergrond. De informatie die het weergeeft is in het wit en dat zorgt voor een goede afleesbaarheid, zowel overdag als in het donker. Op het dashboard lezen we naast de snelheid de ingeschakelde rijmodi af, maar ook houd je hier de resterende accucapaciteit in de gaten. Bij het starten van de scooter wordt kort de algehele kilometerstand weergegeven, waarna deze snel overschakelt naar de tripmeter. Helaas schakelt de tripmeter bij elke rit weer op nul, waardoor je zelf de verreden kilometers met je accu zal moeten bijhouden.<\/p>\n

\"S5\"

Fraai en duidelijk afleesbaar dashboard<\/p><\/div>\n

Verrassend compleet<\/h4>\n

Naast dat de scooter er leuk uitziet, is hij ook erg compleet. De scooter heeft een adviesverkoopprijs van \u20ac2.679,- en zit ruim in zijn standaarduitrusting. Zo is de scooter standaard voorzien van een alarm en keyless functie, USB-aansluiting, zijstandaard, 3.000 Watt Bosch motor en een 60V\/24Ah accu van Samsung. Ook is de achterbrug van titanium en dat geeft hem niet alleen een sportieve, maar ook een meer premium uitstraling. Plaatsnemen op de E-GO S5, doe je op een ruim en vlak zadel. Er is ruimte genoeg voor twee en je passagier kan zijn of haar schoenen plaatsen op de twee uitklapbare stepjes. Zelf heb je de beschikking over een vlakke treeplank, die wel opvallend hoog is. Hierdoor zitten de knie\u00ebn iets hoger dan je gewend bent, al verwachten we dat iemand van een gemiddeld postuur nog altijd niet in de knoop komt met het stuur. Wel een feitje om in de gaten houden, mocht je in de race zijn voor een S5!<\/p>\n\n\t\t