{"id":26907,"date":"2020-12-04T13:02:30","date_gmt":"2020-12-04T13:02:30","guid":{"rendered":"https:\/\/sbx.tempurl.host\/testen\/iva-e-go-s5\/"},"modified":"2023-10-31T11:43:16","modified_gmt":"2023-10-31T11:43:16","slug":"iva-e-go-s5","status":"publish","type":"sxtest","link":"https:\/\/scooterxpress.nl\/testen\/iva-e-go-s5\/","title":{"rendered":"IVA E-GO S5"},"content":{"rendered":"
We hebben het elektrische topmodel van IVA scooters te gast: de E-GO S5. Meer vermogen, grotere wielen en dito afmetingen. Wij zette deze IVA scooter weer een week lang in voor onze gebruikelijke ritten en geven antwoord op de vraag of dit d\u00e9 scooter is voor iedereen die op zoek is naar een comfortabele e-scooter!<\/em><\/strong><\/p>\n <\/p>\n Of hij comfortabel is, daar komen we zo op, want eerst kijken we nog eens goed naar het design. We hoeven niet om de hete brij heen te draaien dat de ontwerpers voor de S5 goed om zich heen hebben gekeken toen ze achter de tekentafel gingen zitten. IVA stopte tijd in dit ontwerp en dat betekent dat er gewoon een heel knappe scooter voor de deur staat, die zeker leuke \u2018eigen\u2019 stijlelementen heeft. Zo ben ik erg gecharmeerd van het zwarte achterlicht. Hierin het led achterlicht, maar ook de led knipperlichten zijn erin ge\u00efntegreerd. Het zwart steekt af tegen de fraaie wijnrode uitvoering die wij hebben meegekregen van de importeur. We noteren voor en achter een 12\u201d wiel, waarvan het voorwiel sportief is vormgegeven. Het achterwiel is logischerwijs \u2018dicht\u2019 door de aanwezigheid van de naafmotor.<\/p>\n Op het matte en kale stuurtje zien we een groot lcd display met een zwarte achtergrond. De informatie die het weergeeft is in het wit en dat zorgt voor een goede afleesbaarheid, zowel overdag als in het donker. Op het dashboard lezen we naast de snelheid de ingeschakelde rijmodi af, maar ook houd je hier de resterende accucapaciteit in de gaten. Bij het starten van de scooter wordt kort de algehele kilometerstand weergegeven, waarna deze snel overschakelt naar de tripmeter. Helaas schakelt de tripmeter bij elke rit weer op nul, waardoor je zelf de verreden kilometers met je accu zal moeten bijhouden.<\/p>\nBekend gezicht<\/h4>\n