{"id":26909,"date":"2020-12-17T11:15:58","date_gmt":"2020-12-17T11:15:58","guid":{"rendered":"https:\/\/sbx.tempurl.host\/testen\/emco-novi-c1500-classic\/"},"modified":"2023-03-20T14:02:21","modified_gmt":"2023-03-20T14:02:21","slug":"emco-novi-c1500-classic","status":"publish","type":"sxtest","link":"https:\/\/scooterxpress.nl\/testen\/emco-novi-c1500-classic\/","title":{"rendered":"Emco Novi C1500 Classic"},"content":{"rendered":"

Emco timmert al jaren aan de weg als het om \u2018elektrisch\u2019 gaat. Meerdere modellen en eigenlijk voor ieder wat wils.<\/strong><\/em><\/p>\n

\"novi\"<\/p>\n

Onderaan de ladder treffen we deze Novi aan. Leuk design, een moderne lithium-ion accu en een scherpe vanafprijs. De Novi heeft een prijskaartje van \u20ac3.049,- (met 1x 28Ah accu). Wij reden met de 37Ah sterke accu (\u20ac3.303,-), er is zelfs de mogelijkheid om de scooter uit te rusten met dubbele accupacks. Kijken we naar de elektrische Emco dan zien we een verrassend leuke scooter.<\/p>\n

Smalle bouw<\/h4>\n

De scooter heeft een smalle bouw, de bedieningsknoppen zijn netjes en logisch en ook het analoge dashboard is overzichtelijk. Het wordt er allemaal niet spannender van, maar dat hoeft ook niet. Achter het zadel vinden we nog een handig rekje waar de passagier zich goed aan vast kan houden of waar een optionele topkoffer op gemonteerd kan worden. Aan de achterzijde treffen we ook het achterlicht, met aan weerszijden ge\u00efntegreerde richtingaanwijzers. Althans, zo lijkt het want vreemd genoeg zitten deze niet aangesloten en zijn er losse richtingaanwijzers geplaatst. Kijken we naar de elektrische aandrijving, dan zien we hier gelijk weer positieve punten.<\/p>\n

\"\"<\/p>\n

1.500 Watt<\/h4>\n

Emco monteert namelijk een 1.500 Watt naafmotor. Het moet dan ook gezegd worden, dit merk je weldegelijk. De Novi ontpopt zich al snel tot een fijne metgezel. De smalle banden zorgen er voor dat hij snel reageert op stuurcommando\u2019s waardoor je zeker in de stad iedereen te vlot af bent. De voetruimte op de vlakke treeplank is ook nog eens heel behoorlijk, waardoor we geen reden hebben tot klagen. Met de Novi kwamen we door de sterke (optionele) 37Ah accu, 53 kilometer ver totdat de scooter in zijn eco-modus sprong. Volgens Emco kan je dan nog 5 \u00e1 10 kilometer verder rijden, maar eigenlijk wil je dat moment mijden. waardoor we hier alleen maar lovende kritieken kunnen schrijven. Helemaal geen verkeerde actieradius dus, al had de naald van de \u2018voorraadmeter\u2019 wel iets eerder mogen zakken.<\/p>\n\n\t\t