{"id":26913,"date":"2021-01-11T10:13:40","date_gmt":"2021-01-11T10:13:40","guid":{"rendered":"https:\/\/sbx.tempurl.host\/testen\/test-moto-guzzi-v85-tt-travel\/"},"modified":"2023-03-20T14:01:54","modified_gmt":"2023-03-20T14:01:54","slug":"moto-guzzi-v85-tt-travel","status":"publish","type":"sxtest","link":"https:\/\/scooterxpress.nl\/testen\/moto-guzzi-v85-tt-travel\/","title":{"rendered":"Moto Guzzi V85 TT Travel"},"content":{"rendered":"\n

Met de Moto Guzzi V85 TT lanceerde het merk een allroad waar veel motorliefhebbers als een blok voor vielen en vooral door hem in een gedurfde geel-witte kleurstelling uit te brengen, met een knipoog naar de enduromotoren van de jaren 80, werd het een groot succes. Maar diezelfde V85 TT is er ook als Travel-uitvoering, en die verdient minstens zoveel aandacht. Een goede reden om hem in de spotlights te zetten en wij deden dat in een jaargetijde en omgeving waar hij helemaal tot zijn recht komt.<\/em><\/p>\n\n\n\n

\"V85<\/figure>\n\n\n\n

Het is bepaald geen straf om op een koude novemberdag plaats te nemen op de Moto Guzzi V85 TT Travel. Nu was dat ook al niet het geval op de V85 TT, die we in het voorjaar van 2019 reden. Moto Guzzi<\/a> had met de V85 TT een motor met rijeigenschappen en bediening anno nu maar een klassieke uitstraling voor ogen. Zelf noemden ze het een Classic Enduro <\/em>en door hem in een opvallende two-tone uitvoering uit te brengen benadrukten ze dat nog eens. Het werd een opvallende geel-witte kleurstelling met rood frame, ge\u00efnspireerd op de Moto Guzzi V65 TT waar de Italiaan Claudio Torri in 1985 mee uitkwam in de Parijs-Dakar rally. Een dikke knipoog naar de enduromotoren van begin jaren 80 en dus kon je inderdaad spreken van het uiterlijk van een klassieke enduro.<\/p>\n\n\n\n

Hoe anders was de bediening en zijn innerlijk! Rustig rijdend bij lage toeren, vlot accelererend of langere stukken op de snelweg, alles liep even vlot en vloeiend. De afwerking was op zijn Italiaans, met veel passie tot in de puntjes verzorgd. De bediening helemaal anno 2020 met een prachtig TFT-display en voorzien van allerlei elektronische snufjes. We zullen dat later allemaal nog eens kort toelichten, maar eerst het verschil tussen de \u2018gewone\u2019 TT en de Travel-uitvoering aangeven. Dat zit hem in zijn standaard aanwezige set zijkoffers, groter windscherm, handvatverwarming, led-verstralers en Michelin Anakee Adventure-banden. Dat alles behoort tot de standaard uitrusting van de Travel-uitvoering en maakt hem net even beter geschikt voor lange toertochten dan zijn TT-broertje. En bij de lage temperaturen waarbij we hem reden zijn de handvatverwarming en het grotere windscherm een zeer welkome aanvulling!<\/p>\n\n\n\n