{"id":26925,"date":"2021-03-25T08:22:37","date_gmt":"2021-03-25T08:22:37","guid":{"rendered":"https:\/\/sbx.tempurl.host\/testen\/test-horwin-cr6\/"},"modified":"2023-03-20T14:00:19","modified_gmt":"2023-03-20T14:00:19","slug":"horwin-cr6","status":"publish","type":"sxtest","link":"https:\/\/scooterxpress.nl\/testen\/horwin-cr6\/","title":{"rendered":"Horwin CR6"},"content":{"rendered":"

Elektrisch is hot, anno 2021 misschien wel hotter dan ooit. Naast een groot\u00a0 -en groeiend- aanbod aan elektrische scooters, groeit ook het aanbod aan elektrische motorfietsen. Toch bleef het aanbod aan budgetvriendelijke elektrische motorfietsen tot voor kort redelijk summier. Tot voor kort, want wij reden met de Horwin CR6. Een elektrische motorfiets met een prijskaartje van nog geen zesduizend euro\u2026<\/strong><\/p>\n

\"\"<\/p>\n

En ja, laten we eerlijk zijn: als we hem afzetten tegen al het andere elektrische geweld dan is een prijskaartje van \u20ac5.890,- erg scherp te noemen. Vorig jaar reden we al met de Evoke Urban Classic, ook al zon scherp alternatief, maar nog altijd enkele duizenden euros duurder dan de Horwin die we dit keer reden. Kijken we naar het design van de Horwin CR6, dan zien we vooral een degelijke naked met een aantal urban-trekjes. Urban zien we terug in de keuze van de banden met een grover profiel, maar ook het zadel had zomaar van een Caf\u00e9 Racer af kunnen komen. Kijken we verder, dan zien we een aluminium deltabox frame dat wel wat weg heeft van de Suzuki GS500 die ik ooit had, rondom led-verlichting en ronde klok achter het stuur. Hierop naast de snelheid en afstanden, ook informatie over de ingeschakelde rijmodi, de resterende accucapaciteit en boven het digitale display een grote toerenteller. Op het brede stuur zien we bedieningsknoppen die we al vaker zijn tegengekomen op diverse modellen. De bediening is prettig, aan de rechterzijde treffen we nog de schuifknop om rijmodi 1 of 2 in te schakelen.<\/p>\n

\"Horwin<\/p>\n

Snelheid<\/h4>\n

Plaatsnemen op de Horwin doe je op het prettig zittende zadel. Het stuur staat aangenaam dichtbij \u2013 maar is nog verder naar je toe, of van je af te draaien – , de voetstepjes zitten niet te hoog waardoor je een relaxte zithouding kan aannemen. Zoals gebruikelijk op een elektrische motorfiets ontbreekt er een hendel aan de linkerkant van het stuur. Hij zit er alleen aan de rechterkant voor de bediening van de voorrem, de voetrem bedient het gecombineerde remsysteem. Rijden dan maar, in de minst snelle stand (standje 1) voelt de Horwin al verrassend pittig aan. De topsnelheid in deze rijmodus bedraagt tussen de 60 en de 65km\/u, in de stad dus meer dan voldoende. Wil je sneller, dan kan de CR6 dat ook als je hem in standje 2 zet. Vervolgens zie je de toerenteller verder naar rechts uitslaan en zien we \u2013 na even geduld \u2013 zelfs de 92km\/u op de teller. Volgens importeur Marchel Bulthuis van Electric Motorcycles, heeft hij er zelf de 95 mee weten aan te tikken, maar dan wring je de CR6 wel helemaal uit\u2026 Nee, in de praktijk haal je makkelijk de 80km\/u en het geheel voelt dan nog erg stabiel en comfortabel aan.<\/p>\n\n\t\t