{"id":26941,"date":"2021-08-20T07:03:01","date_gmt":"2021-08-20T07:03:01","guid":{"rendered":"https:\/\/sbx.tempurl.host\/testen\/test-aprilia-tuono-660\/"},"modified":"2023-03-20T13:58:49","modified_gmt":"2023-03-20T13:58:49","slug":"aprilia-tuono-660","status":"publish","type":"sxtest","link":"https:\/\/scooterxpress.nl\/testen\/aprilia-tuono-660\/","title":{"rendered":"Aprilia Tuono 660"},"content":{"rendered":"

Een kleine 20 jaar geleden werd de Aprilia Tuono voor het eerst aan de motorwereld getoond. De iconische RSV Mille superbike als streetfighter, naakt op de markt brengen, daar was lef voor nodig. Er is ook lef nodig om soms met een heel nieuw concept te komen, en dat is precies wat Aprilia onlangs met de RS 660 deed. En nu is het beste van die twee werelden samengebracht in de Tuono 660: goed nieuws voor de A2-rijders onder ons en voor iedereen die aan minder dan 100 pk meer dan genoeg heeft!<\/em><\/p>\n

\"Aprilia<\/p>\n

De Tuono werd alweer bijna 20 jaar geleden in het leven geroepen, vanuit de vraag om een streetfighter. Het is inmiddels een ingeburgerde term, maar in die tijd vrij bijzonder dat een fabrikant die maakte. Want streetfighters waren motoren die je niet zo kocht; ze ontstonden. Voornamelijk als iemand z\u2019n veel te snelle superbike crashte en \u2013 uit geldnood of omdat ie het kuipwerk steeds vervangen zat was – de kuip dan maar achterwege liet. De verbogen clip-ons werden vervangen door een recht stuur en daarmee cre\u00eberde je jouw eigen streetfighter. Geen circuitmotor maar een straatvechter met agressieve looks. Praktisch voor stuntmannen- en vrouwen, en voor de ietwat oudere generatie, die kramp in de polsen kreeg van de zithouding op een superbike, maar nog wel in de basis sportief wilde rijden\u2026<\/p>\n\n\t\t