{"id":26970,"date":"2022-01-26T10:09:58","date_gmt":"2022-01-26T10:09:58","guid":{"rendered":"https:\/\/sbx.tempurl.host\/testen\/test-bmw-ce-04\/"},"modified":"2023-03-21T11:27:09","modified_gmt":"2023-03-21T11:27:09","slug":"bmw-ce-04","status":"publish","type":"sxtest","link":"https:\/\/scooterxpress.nl\/testen\/bmw-ce-04\/","title":{"rendered":"BMW CE 04"},"content":{"rendered":"\n

BMW Motorrad durft met de nieuwe CE 04 out of the box te denken. De nieuwe elektrische scooter van de Duitse fabrikant is een aftrap van een nieuw elektrisch offensief in de Urban-Mobility categorie, waarvan we straks elke 18 tot 24 maanden een nieuw model mogen verwachten. Zit BMW met de CE 04 op het juiste spoor? Wij kwamen erachter tijdens de persintroductie in een zonovergoten Barcelona.<\/p>\n\n\n\n

Kunnen we de scooter eigenlijk wel met een ander vergelijken? Vergelijken betekent immers het einde van het vermaak en laten we eerlijk zijn: deze scooter valt onmogelijk met een ander te vergelijken. Het design van de scooter is namelijk uniek en kent een andere opbouw dan we tot nu toe gewend waren. Dat begint al met de voorzijde, met de schuin vooruit geplaatste neus en laaggeplaatste led-koplamp, maar het is vooral het zijaanzicht en de achterzijde die de scooter compleet anders maakt. Wat direct opvalt is de lange wielbasis (1.675mm), maar tegelijkertijd ook de smalle achterzijde.<\/p>\n\n\n\n

\"BMW<\/a><\/figure>\n\n\n\n

Ook als A1-versie<\/h2>\n\n\n\n

Het resultaat is een futuristisch design, dat desondanks nog altijd als een BMW is te herkennen. BMW durft een eigen plan te trekken, maar wist ook optimaal gebruik te maken van de technologie die binnen het bedrijf al voorhanden was. Pakken we de specificaties erbij dan noteren we een nominaal vermogen van 20pk (15kW) en een maximaal vermogen van 42pk (31kW). Er is tevens een versie met gereduceerd vermogen beschikbaar, waardoor je de BMW kan rijden met een A1-rijbewijs.<\/p>\n\n\n\n