{"id":26980,"date":"2022-03-03T14:03:16","date_gmt":"2022-03-03T14:03:16","guid":{"rendered":"https:\/\/sbx.tempurl.host\/testen\/test-italjet-dragster-200\/"},"modified":"2024-01-08T14:09:04","modified_gmt":"2024-01-08T14:09:04","slug":"italjet-dragster-200","status":"publish","type":"sxtest","link":"https:\/\/scooterxpress.nl\/testen\/italjet-dragster-200\/","title":{"rendered":"Italjet Dragster 200"},"content":{"rendered":"\n
Eind 2018 verbaasde Italjet vriend en vijand met de aankondiging van een compleet nieuwe Dragster tijdens de EICMA in Milaan. Het conceptmodel dat werd voorgesteld liet een verpletterende indruk achter. Met de aankondiging dat het model daadwerkelijk in productie zou gaan, volgde alleen al in de Benelux een boost aan pre-orders. Inmiddels is het dan zover en worden de eerste modellen uitgeleverd, waarvan wij er voor aflevering nog snel even aan mochten proeven\u2026<\/strong><\/p>\n\n\n\n Tijdens de laatste EICMA eind vorig jaar mochten we weer even plaatsnemen op de Italjet. Toen nog op de beursvloer, maar nog geen maand later reden we ermee de winkel van HV Scooters in Alkmaar uit, waar we de scooter leenden. Net als drie jaar geleden, komen we ook nu superlatieven tekort om het design van deze Dragster te omschrijven. Zelden was ik dan ook zo onder de indruk van een design van een scooter. Een scooter notabene, normaliter een categorie waar de fabrikanten keurig binnen de lijntjes blijven. Het nieuwe Italjet, onder leiding van Massimo Tartarini, heeft dit duidelijk niet gedaan.<\/p>\n\n\n\n