{"id":26982,"date":"2022-03-29T13:07:20","date_gmt":"2022-03-29T13:07:20","guid":{"rendered":"https:\/\/sbx.tempurl.host\/testen\/test-voge-500-ac\/"},"modified":"2023-03-20T13:54:18","modified_gmt":"2023-03-20T13:54:18","slug":"voge-500-ac","status":"publish","type":"sxtest","link":"https:\/\/scooterxpress.nl\/testen\/voge-500-ac\/","title":{"rendered":"Voge 500 AC"},"content":{"rendered":"

Het Chinese Voge heeft in haar korte bestaan op de Europese markt al laten zien dat moederbedrijf Loncin goed heeft geluisterd naar wat de Europeanen willen. Daar waar andere Chinese merken regelmatig falen lijkt Voge erin te slagen een heel eigen maar vooral Europese stijl te ontwikkelen. De nieuwe 500 Advanced Classic is daarin weer een stapje verder vooruitstrevend dan de 300.<\/em><\/p>\n

\"\"<\/p>\n

Vorig jaar reden we de 300AC van Voge en die wist ons aangenaam te verrassen. Een eigenwijze eencilinder, een naked bike met klassieke looks en tegelijk een frisse verschijning volgens de technologie van vandaag. Voorzien van hoogwaardige componenten zoals Nissin remmen, Kayaba vering, FCC koppeling en Bosch ABS. Met een aanschafprijs van \u20ac4.779,- in Nederland en \u20ac3.999,- in Belgi\u00eb een aantrekkelijke keuze voor de A2-rijd(st)er met een kleiner budget die geen tweedehands wil.<\/p>\n

Afgelopen jaar werd op de EICMA uitbreiding van de AC-familie aangekondigd, in de vorm van de 500AC die voor ons staat en de 300ACX die er nog aan zit te komen. De 500AC ziet er nog net even gelikter en strakker afgewerkt uit dan zijn lichtere broer, maar er moet met \u20ac7.399,- in Nederland en \u20ac6.599,- in Belgi\u00eb ook een stukje dieper voor in de buidel worden getast. Kan hij het prijsverschil waarmaken?<\/p>\n

\"\"<\/p>\n

Geen kleintje<\/h4>\n

Voor wie nog niet bekend is met Voge: in Europa misschien nog geen heel bekende naam, het concern waar het deel van uitmaakt is dat zeker wel in de motorwereld. Het Chinese Loncin produceert onderdelen en zelfs complete motoren voor onder andere Honda en BMW, en laat jaarlijks meer dan 2,5 miljoen motorfietsen de fabrieken uitrollen. Bestond vorig jaar het aanbod van Voge in Nederland en Belgi\u00eb uit een vijftal modellen, dit jaar is dat meer dan verdubbeld. De 500cc\u2019s zijn daarin goed vertegenwoordigd met de DS, DS LX, DSX, R en nu dan ook de 500AC, in navolging op de lichtste telg, de 300AC. Bij de Voge 300AC<\/a> viel het ons op dat het lijnenspel, de kleuren en de vormen mooi bij elkaar pasten.<\/p>\n

Het zadel loopt mooi door in omgekeerde lijn van de tank, de beplating onder de tank en het zadel valt precies in het verlengde van het frame en ook de details kloppen, zoals het bronskleurige kapje onder het frame dat precies bij het motorblok matcht. Toch heeft Voge het allemaal nog net even beter voor elkaar bij deze 500: de delen sluiten naadloos op elkaar aan, alles is net even iets strakker en het design is net even iets moderner. Qua afwerking is er opnieuw een stap gemaakt, een goede zet aangezien dat iets is waar Europeanen motoren uit het verre Oosten maar al te graag op af lijken te willen rekenen. Bij deze 500AC wordt dat lastig. Hij kan op onze goedkeuring qua design en afwerking rekenen, en als we plaatsnemen blijkt ook hier goed werk te zijn verzet. Zeker voor personen rond de 1,80 is de zit in een natuurlijk ontspannen houding.<\/p>\n\n\t\t