{"id":27006,"date":"2022-06-23T15:50:01","date_gmt":"2022-06-23T15:50:01","guid":{"rendered":"https:\/\/sbx.tempurl.host\/testen\/test-honda-x-adv-750-2021\/"},"modified":"2023-03-20T13:49:05","modified_gmt":"2023-03-20T13:49:05","slug":"honda-x-adv-750-2021","status":"publish","type":"sxtest","link":"https:\/\/scooterxpress.nl\/testen\/honda-x-adv-750-2021\/","title":{"rendered":"Honda X-ADV 750 2021"},"content":{"rendered":"
In 2017 verscheen de Honda X-ADV 750 in Europa, na het eerste concept in 2016, in vrijwel ongewijzigde vorm op de markt. Het model werd door het publiek omarmd en kende een flitsende start in landen als Itali\u00eb, Frankrijk en Spanje. In Nederland en Belgi\u00eb zagen we het model maar mondjesmaat op de wegen verschijnen, wellicht iets van wat de boer niet kent vreet hij niet? Eind 2020 werd een stevige upgrade voorgesteld maar is \u2018ie daarmee weer helemaal up to date?<\/p>\n
<\/p>\n
De eerste ontmoeting met de Honda X-ADV 750 zit nog vers in mijn geheugen. Het was in november 2016 op de EICMA in Milaan. Een concept-bike die enerzijds richting een motorfiets ging en anderzijds een vleugje scooter wilde zijn. Honda boorde dus duidelijk een nieuw segment aan waarbij niet echt duidelijk werd in welk segment het merk hem wilde positioneren. Toch heeft de X-ADV duidelijk kenmerken van een scooter en uit eigen ervaring weet ik dat Nederlandse verzekeraars hem ook in de categorie scooters plaatsen, wat helaas niet bijdraagt aan een lage premie. De basis van deze scooter is de 745cc 2-cilinder paralleltwin, wat feitelijk een door midden gezaagde 1.5 liter 4 cilinder uit de Honda Jazz (auto) is geweest.<\/p>\n