{"id":27014,"date":"2022-07-18T11:40:05","date_gmt":"2022-07-18T11:40:05","guid":{"rendered":"https:\/\/sbx.tempurl.host\/testen\/test-royal-enfield-scram-411\/"},"modified":"2023-03-20T13:48:45","modified_gmt":"2023-03-20T13:48:45","slug":"royal-enfield-scram-411","status":"publish","type":"sxtest","link":"https:\/\/scooterxpress.nl\/testen\/royal-enfield-scram-411\/","title":{"rendered":"Royal Enfield Scram 411"},"content":{"rendered":"\n

Op de technische basis van de Himalayan presenteert Royal Enfield de gloednieuwe Scram 411. Kan de nieuwe Scram meeliften op het succesverhaal van de Himalayan? Wij legden de nieuwe Scram tijdens de persintroductie in Frankrijk onder de loep\u2026 <\/em><\/p>\n\n\n\n

Want ja, als er een model voor Royal Enfield belangrijk is geweest de afgelopen jaren, dan kunnen we niet om de Himalayan heen. Dit is opvallend, want toen de vraag vanuit het westen kwam om de motorfiets ook naar Europa te halen kregen ze in eerste instantie nul op het rekest vanaf het hoofdkantoor. De lichte Himalayan zou niet voldoen aan de eisen van de kritische Europeanen. Gelukkig hield men de poot stijf, kwam de Himalayan deze kant op en de rest is eigenlijk nu al geschiedenis. Het model sloeg in als een bom, werd omarmd door een groot publiek en ook de ietwat lichte cilinderinhoud met dito vermogen stond het succes niet in de weg. De motorfiets werd niet alleen als zoete broodjes verkocht, maar ook in groten getale gecustomized voor een meer \u2018urban\u2019 look. Waarom zouden we zelf niet zo\u2019n model cre\u00ebren, dachten ze bij Royal Enfield. Het werd uiteindelijk de geboorte van het model dat op deze pagina\u2019s centraal staat: de Scram 411.<\/p>\n\n\n\n

Kleiner voorwiel<\/h4>\n\n\n\n

Qua techniek en geometrie veranderde er eigenlijk niet zoveel. Zo noteren we hetzelfde frame, motorblok en tank, maar ook de rest van het rijwielgedeelte is identiek aan dat van de Himalayan. Dat in ogenschouw nemende is het knap dat de Scram 411 weldegelijk een eigen gezicht heeft gekregen. Zeker vanaf de voorzijde valt de nieuwe aluminium kap rond de koplamp op, net als het kleinere voorwiel, met dit keer een laaggeplaatst voorspatbord.<\/p>\n\n\n\n