{"id":27028,"date":"2022-09-09T10:26:47","date_gmt":"2022-09-09T10:26:47","guid":{"rendered":"https:\/\/sbx.tempurl.host\/testen\/test-agm-gt250\/"},"modified":"2023-03-20T13:47:44","modified_gmt":"2023-03-20T13:47:44","slug":"agm-gt250","status":"publish","type":"sxtest","link":"https:\/\/scooterxpress.nl\/testen\/agm-gt250\/","title":{"rendered":"AGM GT250"},"content":{"rendered":"

AGM is in relatief korte tijd uitgegroeid tot een bekende speler op de scootermarkt. De horizon wordt binnen het merk verbreed met succesvolle elektrische modellen, waarvan de Goccia een goed voorbeeld is, een perfect alternatief voor de snorbrommer. AGM pakt onder de vleugels van de International Mobility Group door in de vorm van een heuse fatbike: de GT250<\/em><\/p>\n

\"AGM<\/p>\n

Fatbikes, het is momenteel een populair concept in de e-bike categorie. Het uiterlijk heeft nog het meeste weg van een brom- of motorfiets waarvan het motorblok is gedemonteerd, maar kenmerkt zich vooral door het open buizenframe in combinatie met dikke banden. Op de GT250 mogen deze brede 20\u201d banden ook niet ontbreken en ze zijn afkomstig van het bekende Kenda. Nu is dat niet het enige bekende \u2018merk\u2019 dat we op deze AGM tegenkomen. Zo is de GT250 een voortvloeisel uit een innige samenwerking met de Turkse fietsenfabrikant Bimas, is de motor afkomstig van TruckRun, komt de accu uit de schappen van LG en is de transmissie afkomstig van Shimano.<\/p>\n

Actieradius tot 80 kilometer<\/h4>\n

Plaatsnemen doe je op een comfortabele, vlakke buddyseat. Een zadel hoger of lager zetten is op een fiets als deze niet mogelijk, waardoor als je wat langer bent je al snel iets verder naar achteren gaat zitten en wanneer je wat kleiner van stuk bent, schuif je automatisch een stukje naar voren. In de praktijk kan iedereen hier wel zijn plek op vinden, want ook het stuur is naar wens nog iets verder van je af of naar je toe te verstellen. Prima dus, al is de zithouding te allen tijde nooit te vergelijken met de gemiddelde fiets. Het crankstel staat namelijk wat verder naar voren. Toch valt er prima mee te fietsen en is het vooral een kwestie van gewenning.<\/p>\n


\n

De accu zit pal voor het zadel<\/em><\/span><\/h3>\n
\n

Die gewenning gaat snel en zal je sowieso niet nodig hebben bij de rest van de bediening. Want of het nu om het overzichtelijke lcd-display op het stuur gaat of de bedieningsknoppen, het spreekt allemaal voor zich. De knopjes die erop zitten, zitten aan de linkerkant en bedienen de mate van ondersteuning (5 standen), de functies op het dashboard en de belangrijksten; de aan- en uitknop. De accu zit pal voor het zadel en is een lithium accu met een capaciteit van 48V\/12,8Ah en 614,4Wh vermogen. De accu zit dus op de plaats waar je normaal gesproken de tank zou verwachten, een leuk detail is dan ook dat de vorm van de accu op die van een tank lijkt. Door middel van een sleuteltje aan de rechterzijde kan je hem ook makkelijk verwijderen om hem binnen aan de lader te hangen. Indien er dichtbij de stalling een stopcontact aanwezig is, kan dat natuurlijk ook terwijl de accu nog op de fatbike zit bevestigd. Opladen gaat vervolgens in 5 tot 6 uur voor een volledige lading, waar je vervolgens (afhankelijk van de rijmodi) 60 tot 80 kilometer mee kan rijden.<\/p>\n\n\t\t