{"id":27032,"date":"2022-10-20T09:53:52","date_gmt":"2022-10-20T09:53:52","guid":{"rendered":"https:\/\/sbx.tempurl.host\/testen\/test-piaggio-1\/"},"modified":"2023-07-05T10:28:18","modified_gmt":"2023-07-05T10:28:18","slug":"piaggio-1","status":"publish","type":"sxtest","link":"https:\/\/scooterxpress.nl\/testen\/piaggio-1\/","title":{"rendered":"Piaggio 1 (m\u00e9t booster)"},"content":{"rendered":"Het is nog niet heel lang geleden, dat we de sleutels kregen overhandigt van de nieuwe Piaggio 1. In dat geval was het met de 1 Active, de motorscootervariant van de 1. Dit keer nodigde de fabrikant ons uit om op de vestiging in Breda, de 45km-variant uit te proberen, die zojuist was \u2018geboosterd\u2019.<\/strong>\n\n\n\n\n\n\n\nGeboosterd? Ja je leest het toch echt goed. De introductie van de Piaggio 1 ging niet geheel zonder slag of stoot. Iets wat al begon bij de lancering, waar eerst nog \u2018One\u2019 in de modelnaam werd gebruikt, vervolgens alle persfoto\u2019s offline gingen en hij razendsnel als 1 weer terugkwam. Over het hoe en waarom heeft nog niemand me een duidelijk antwoord op gegeven, maar mijn vermoeden is dat het een rechtenkwestie is geweest. Maar ach, one of 1, wat maakt het uit zou je zeggen? Mij in ieder geval niets, want ik vind de 1 vooral een Piaggio Zip SP zoals die in 2022 hoort te zijn.\n\n\n\n\n\nDe styling met de enkelzijdige voorwielophanging, de lijnen die erg overeenkomen met die van de Zip, maar dan w\u00e9l met alle \u2018gadgets\u2019 die je anno nu mag verwachten. Ik doel dan op led-verlichting, een digitaal dashboard, keyless-go en natuurlijk een elektrische aandrijflijn.\n\n\n\n\n