{"id":27034,"date":"2022-10-20T17:52:02","date_gmt":"2022-10-20T17:52:02","guid":{"rendered":"https:\/\/sbx.tempurl.host\/testen\/test-sunra-miku-super\/"},"modified":"2023-03-20T13:46:22","modified_gmt":"2023-03-20T13:46:22","slug":"sunra-miku-super","status":"publish","type":"sxtest","link":"https:\/\/scooterxpress.nl\/testen\/sunra-miku-super\/","title":{"rendered":"Sunra Miku Super"},"content":{"rendered":"

Importeur Ultron EV<\/a> presenteert een nieuw model van de elektrische Miku-reeks, naast de Miku Max. We hebben het over de Miku Super, de grotere broer van Max en verkrijgbaar als brom- of motorscooterversie. Wij konden een week lang met die laatste versie sturen met de prangende vraag: is groter ook daadwerkelijk beter?<\/em><\/p>\n

\"\"<\/p>\n

Want dat de Miku Super een duidelijke stap groter is dan de Miku Max<\/a> moge duidelijk zijn. Qua uiterlijk zijn ze verder heel erg aan elkaar verwant, wat betekent dat we nu ook weer met een kleine sportief gelijnde tweewieler te maken hebben. We noemden het zojuist nog even een motorscooter, maar eigenlijk doen de lijnen veel meer aan een motorfiets denken en is hij qua afmetingen niet veel kleiner dan onze eigen Honda MSX die we hier op de redactie hebben staan. Onze demo is uitgerust in het zwart en zilver, met een bruin zadel. Een mooie combi als je het ons vraagt, het bruin steekt mooi af bij het zwart, maar het zadel is ook netjes afgewerkt met mooie stiksels en aan de achterzijde het Miku-logo.<\/p>\n


\n

2 accu’s van 72V\/20Ah<\/span><\/em><\/h3>\n
\n

Voor het zadel wordt de indruk gewekt dat hier de brandstoftank zit. In de praktijk vinden we hier een deksel waaronder we een klein opbergvak vinden, met hieronder twee accu\u2019s van 72V\/20Ah. Voor de afsluitbare klep vinden we het contactslot, maar de Miku is ook door middel van een vingerafdruk te starten. Je configureert dit via de meegeleverde app en komt eigenlijk erg overeen met hoe je de smartphone in de meeste gevallen zal ontgrendelen.<\/p>\n

\"\"<\/p>\n

De vingerafdruksensor vinden we centraal op het stuur, hierachter zien we ook het grote digitale lcd-display. Naast de snelheid en verreden afstanden vinden we hier informatie over de accucapaciteit en is ook tijdweergave present. Het geheel is fors van opzet, maar hierom ook duidelijk af te lezen, zowel in de avond als op een zonnige dag. Verder op het stuur vinden we duidelijke bedieningsknoppen, inclusief een knop om de waarschuwingslichten te activeren.<\/p>\n


\n

Starten d.m.v. vingerafdruk<\/span><\/em><\/h3>\n
\n

De knop voor de richtingaanwijzers is er een die je zelf dient terug te schuiven, wij geven de voorkeur voor een knop waarmee je door middel van een knop de richtingaanwijzers weer uitschakelt, maar echt noemenswaardig kunnen we dit ook weer niet noemen. Rechts op het stuur vinden we nog een knop voor de automatische verlichting, activering van de achteruitversnelling, parkeerstand en de mode-knop om de gewenste rijmodi in te schakelen.<\/p>\n\n\t\t