{"id":27040,"date":"2022-11-18T16:53:43","date_gmt":"2022-11-18T16:53:43","guid":{"rendered":"https:\/\/sbx.tempurl.host\/testen\/test-vespa-gts-300\/"},"modified":"2024-01-08T09:20:45","modified_gmt":"2024-01-08T09:20:45","slug":"vespa-gts-125-300","status":"publish","type":"sxtest","link":"https:\/\/scooterxpress.nl\/testen\/vespa-gts-125-300\/","title":{"rendered":"Vespa GTS 125 \u00e9n 300"},"content":{"rendered":"\n

Drie jaar na de laatste update van de Vespa GTS vonden de Italianen het hoog tijd om het absolute topmodel opnieuw onderhanden te nemen. Weet de Piaggio Group met de komst van dit nieuwe model het grote succes te continueren? Wij zochten het voor je uit tijdens de offici\u00eble persintroductie in hartje Rome!\u00a0<\/strong><\/span><\/p>\n\n\n\n

En dat de GTS een succes is gebleken, dat moge duidelijk zijn. Een succes dat zijn oorsprong vindt in de introductie van de Granturismo -feitelijk een scooter die aan de basis stond van de GTS- in 2003. Het model evolueerde al in 2005 naar GTS en om de zoveel jaar werd de scooter weer bijgeslepen en voorzien van de laatste veiligheidsfeatures en motorconfiguraties. Zoals hierboven al gezegd dateert de huidige GTS uit 2019, waarbij onder andere de neus scherper werd vormgegeven en we voor het eerst kennismaakten met de 300 hpe motor en tevens het nieuwe TFT-display op de SuperTech-uitvoering van de GTS. Ook in 2022 is de Vespa GTS nog een groot succes met in totaal al bijna 800 eenheden in Belgi\u00eb, in Nederland ligt dit ongeveer op de helft. Met deze klinkende cijfers is Vespa nog altijd marktleider in de categorie motorscooters, en eigenlijk doet men dit al jarenlang. <\/span><\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n

Als koploper wil je dit succes natuurlijk continueren, waardoor het helemaal niet raar is dat we drie jaar na de laatste update opnieuw het doek van een nieuwe Vespa GTS kunnen trekken. Of kunnen we beter spreken over \u2018vernieuwd\u2019? Want laten we eerlijk zijn: de nieuwe GTS lijkt als twee druppels water op zijn voorganger, die op zijn beurt weer een evolutie was van het model dat hij opvolgde. Gelukkig maar, want een Vespa moet vooral een Vespa blijven en voor de GTS geldt dan ook niks anders. De Vespist kan dan ook opgelucht ademhalen, al zijn er genoeg wijzigingen die de fabrikant bijna ongemerkt heeft toegepast.<\/span><\/p>\n\n\n\n

Nieuw design<\/h2>\n\n\n\n

Zo werd de stropdas, zoals de staande kap aan de voorzijde bijna liefkozend wordt genoemd, aan de onderzijde scherper vormgegeven. Hiermee loopt het meer in lijn met de rest van de voorzijde. De nieuwe GTS kreeg ook nieuwe led-dagrijverlichting in de neus, waarin we tevens de nieuwe led-knipperlichten zien. Volgens Vespa zelf is de scooter ook voor andere weggebruikers beter zichtbaar dan voorheen. Naast de wijzigingen aan de voorzijde is ook de achterzijde bijgepunt en zien we een nieuw vormgegeven led-achterlichtunit. Ook nieuw zijn de 5-spaaks 12\u201d velgen, die meer in lijn zijn met de velgen die onder de Primavera zitten gemonteerd. Verder zijn de spiegels nieuw, en ogen net even wat sportiever dan voorheen. Ook de afwerkingsranden op de voorkap en treeplank \u2013 die naar gelang de uitvoering van kleur verschillen \u2013 zijn anders en lijken nu voor de eeuwigheid te zijn geconstrueerd. <\/span><\/p>\n\n\n\n