{"id":27040,"date":"2022-11-18T16:53:43","date_gmt":"2022-11-18T16:53:43","guid":{"rendered":"https:\/\/sbx.tempurl.host\/testen\/test-vespa-gts-300\/"},"modified":"2024-01-08T09:20:45","modified_gmt":"2024-01-08T09:20:45","slug":"vespa-gts-125-300","status":"publish","type":"sxtest","link":"https:\/\/scooterxpress.nl\/testen\/vespa-gts-125-300\/","title":{"rendered":"Vespa GTS 125 \u00e9n 300"},"content":{"rendered":"\n
Drie jaar na de laatste update van de Vespa GTS vonden de Italianen het hoog tijd om het absolute topmodel opnieuw onderhanden te nemen. Weet de Piaggio Group met de komst van dit nieuwe model het grote succes te continueren? Wij zochten het voor je uit tijdens de offici\u00eble persintroductie in hartje Rome!\u00a0<\/strong><\/span><\/p>\n\n\n\n En dat de GTS een succes is gebleken, dat moge duidelijk zijn. Een succes dat zijn oorsprong vindt in de introductie van de Granturismo -feitelijk een scooter die aan de basis stond van de GTS- in 2003. Het model evolueerde al in 2005 naar GTS en om de zoveel jaar werd de scooter weer bijgeslepen en voorzien van de laatste veiligheidsfeatures en motorconfiguraties. Zoals hierboven al gezegd dateert de huidige GTS uit 2019, waarbij onder andere de neus scherper werd vormgegeven en we voor het eerst kennismaakten met de 300 hpe motor en tevens het nieuwe TFT-display op de SuperTech-uitvoering van de GTS. Ook in 2022 is de Vespa GTS nog een groot succes met in totaal al bijna 800 eenheden in Belgi\u00eb, in Nederland ligt dit ongeveer op de helft. Met deze klinkende cijfers is Vespa nog altijd marktleider in de categorie motorscooters, en eigenlijk doet men dit al jarenlang. <\/span><\/p>\n\n\n\n