{"id":36123,"date":"2024-01-10T08:46:31","date_gmt":"2024-01-10T08:46:31","guid":{"rendered":"https:\/\/scooterxpress.nl\/?post_type=sxtest&p=36123"},"modified":"2024-01-10T08:46:31","modified_gmt":"2024-01-10T08:46:31","slug":"eerste-test-vespa-primavera-elettrica","status":"publish","type":"sxtest","link":"https:\/\/scooterxpress.nl\/testen\/eerste-test-vespa-primavera-elettrica\/","title":{"rendered":"Vespa Primavera Elettrica"},"content":{"rendered":"\n

Nog maar net gepresenteerd op de EICMA, maar slechts een aantal weken later konden we hem al ophalen bij de importeur: de nieuwe Vespa Primavera Elettrica. Een scooter die er in ieder geval qua looks niet heel anders uitziet dan zijn voorganger, is het dan ook veel van hetzelfde of hebben we toch \u00e9cht te maken met een nieuwe Elettrica? Wij mochten het in twee dagen voor jullie uitzoeken!<\/strong><\/p>\n\n\n\n

Wie vorige maand de Scooter&Bikexpress onder zijn of haar neus had, heeft ze inmiddels al gezien: de nieuwe generatie Elettrica-modellen. Nu was het uitgaande model al gebaseerd op de Primavera, de nieuwe doet dit in de basis niet anders. Het grote verschil ten opzichte van de vorige keer is dat de Italianen nu ook de Sprint gaan leveren met de nieuwe elektrische aandrijflijn. En laat die Sprint nu net de uitvoering zijn die al sinds jaar en dag ontzettend populair is in Nederland. <\/p>\n\n\n\n

In Belgi\u00eb, waar volgens de liefhebbers een ronde koplamp op een Vespa hoort, is de Primavera juist de populairdere van de twee. Vanuit technisch oogpunt maakt het natuurlijk niks uit, want het grote verschil zit hem in de hoekige koplamp. Toch zijn ze, net als de door benzine gevoede uitvoeringen vanaf modeljaar 2024, nog beter van elkaar te onderscheiden. Zo wijken de nieuwe wielen sterk van elkaar, en worden er als vanouds weer andere kleurstellingen voor beide modellen geleverd. Wij kregen van de importeur een hagelnieuwe Primavera Elettrica mee, een model dat normaal gesproken wordt ingezet tijdens trainingen. Het is ook direct de reden dat we maar kort de beschikking hadden over de nieuwe Vespa, maar desalniettemin grepen we deze kans vanzelfsprekend met beide handen aan\u2026<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/a><\/figure>\n\n\n\n

Nieuwe wielen<\/h2>\n\n\n\n

Loop je een rondje langs deze scooter, dan vallen naast de nieuwe wielen ook het nieuwe achterlicht en de knipperlichten op. Het zet de aftermarket firma\u2019s weer \u2018even\u2019 buitenspel, maar een grotere wijziging vinden we terug in het stuur. Tussen de bekende knoppen op het stuur zien we namelijk een compleet nieuw dashboard terug. <\/p>\n\n\n\n