Snel, wendbaar, comfortabel, trendy en aantrekkelijk geprijsd: de Honda PCX 125 en PCX 150 zijn vanaf hun introductie populair bij stijlbewuste stadsrijders in heel Europa. Beide stadsscooters zijn voor 2014 vernieuwd met niet alleen een styling update, maar ook technischeaanpassingen die de toch al zuinige scooters nog economischer maken. De sportieve look van de PCX 125 en PCX 150 wordt versterkt door onder meer de nieuwe LED-koplamp, -achterlicht en -richtingaanwijzers. De belangrijkste wijziging aan de twee stadsscooters is echter de nog grotere zuinigheid en de aanzienlijk vergrote actieradius van meer dan 375 km op één tank. Dankzij nieuwe banden met een lage rolweerstand en vermindering van wrijving in de motor is het benzineverbruik van de PCX 125 en PCX 150 nog lager, respectievelijk 47,4 km/l en 44,0 km/l (WMTC modus zonder start/stop functie). Daarbij zijn beide scooters voorzien van een grotere benzinetank, van 5,9 liter naar 8 liter. De PCX 125 heeft hiermee een actieradius tot ruim 375 km op één tank gekregen. Bij de PCX 150 is dit ruim 350 km. De start/stop-technologie, die ook bijdraagt aan het lage verbruik, is bij de 2014-update voorzien van een functie die de accuspanning ‘leest’ en zichzelf uitschakelt om ongewenst spanningsverlies te voorkomen. De styling van de 2014 PCX 125 en PCX 150 is dynamisch en sportief, maar ook gericht op het vergroten van gebruiksgemak. Behalve de vernieuwde LED-verlichting is de rugsteun van de passagier verwijderd voor meer bewegingsvrijheid. In reactie op feedback van PCX-rijders uit heel Europa zijn alarmlichten toegevoegd, voor betere zichtbaarheid tijdens filerijden. Andere toevoegingen die het gebruiksgemak verhogen zijn onder meer een 12V AC adapter, voor het opladen van telefoons, en een vergroot vak in het dashboard waar met gemak een flesje water of blikje fris in past. De PCX 125 en PCX 150 zijn vanaf mei 2014 leverbaar.