Na het opmaken van de balans over het eerste half jaar 2015 ontstond er bij Piaggio Vespa BV in Breda enige euforie. Onderaan de streep bleek een totaal van ruim 10.000 verkochte scooters, motorscooters en motorfietsen te staan. Daarnaast werd een opmerkelijke plus gerealiseerd in het populaire marktsegment van de motorscooters die resulteert in een marktaandeel van 40%.

Uiteraard stemmen deze resultaten over het eerste half jaar tot grote tevredenheid, zegt Alex van den Hoff, General Manager voor de Benelux. Dat succes heeft uiteraard meerdere ‘vaders’. Allereerst de welgemeende complimenten voor onze dealers die het vertrouwen van een groeiend aantal consumenten hebben kunnen winnen door prima producten te koppelen aan een goede serviceverlening. En in het aan populariteit winnende marktsegment van de motorscooters hebben wij een grote groei van maar liefst 33% weten te realiseren waardoor ons marktaandeel stijgt van 35% naar 40%. Het segment van de motorscooters zelf is mede door de inspanningen van ons netwerk met 16% gestegen ten opzicht van afgelopen jaar. Ook hiervoor geldt dat het succes is gebaseerd op meerdere factoren. Naast de producten zelf blijkt onze premium motorscooterstrategie duidelijk zijn vruchten af te werpen.”

In totaliteit werden er van alle Vespa, Aprilia, Piaggio, Moto Guzzi en Gilera producten in de eerste helft van 2015 zo’n 10.000 eenheden geregistreerd. Daarbij speelden nieuwe modellen als de Vespa GTS250, Vespa Sprint S en Primavera Touring een belangrijke rol. En in het segment van de motorfietsen was een zelfde belangrijke rol weggelegd voor de Aprilia Tuono en RSV4, en de Moto Guzzi V7II.

Piaggio vergroot marktaandeel!