(VESPA ELETTRICA)RED

door

De Vespa Elettrica – het moderne technologische icoon – hult zich helemaal in het rood (RED) om de strijd van tegen de pandemieën te ondersteunen. De (VESPA ELETTRICA)RED, een sterke boodschap van bewustmaking, verantwoordelijkheid en eenheid.

Uit de samenwerking tussen de Piaggio-groep en (RED), de door Bono en Bobby Shriver opgerichte non-profit organisatie, ontstond de (VESPA ELETTRICA)RED, die we volledig in het rood gehuld op de EICMA 2021 kunnen zien. Het iconische rood is meer dan een statement, want elke aankoop van een (VESPA ELETTRICA)RED leidt tot een donatie ter ondersteuning van het Global Fund, wereldwijd één van de belangrijkste financiers van de mondiale gezondheid, in het kader van de strijd van (RED) tegen de pandemieën. (RED), genoemd naar de noodkleur, werd in 2006 opgericht om bedrijven om te vormen tot een “cavalerie” om de aids-pandemie mee te bestrijden. Tegenwoordig bestrijdt deze cavalerie ook de spoedeisende dreiging van COVID en de verwoestende impact ervan op de meest kwetsbare gemeenschappen. Tot op heden heeft (RED) bijna USD 700 miljoen voor het Global Fund gegenereerd waarmee meer dan 220 miljoen mensen konden worden geholpen. Na de (VESPA 946)RED in 2017 en de (VESPA PRIMAVERA)RED in 2020, is de (VESPA ELETTRICA)RED het derde exclusieve product van deze belangrijke samenwerking dat, beter dan elk ander, de gedeelde waarden van aandacht voor de mondiale gezondheid en eerbied voor het milieu en de planeet in zich herbergt.

De (VESPA ELETTRICA)RED ontdoet zich van de typische speciale grijze afwerking om zich volledig in het rood te hullen: rood, als de stalen carrosserie, rood, als het zadel en de velgen met diamantranden. De set-up wordt afgerond met chroomdetails, zoals het profiel langs de hele omtrek van het schild, de “stropdas” versieringen en de kam op het voorspatbord. Vespa en (RED) delen ook de overtuiging dat ieder van ons een steentje kan bijdragen in de strijd tegen pandemieën en dat daarom ieder van ons de verandering kan leiden: de koper van een (VESPA ELETTRICA)RED levert inderdaad een concrete bijdrage, omdat voor elk verkocht exemplaar USD 100 aan het Global Fund wordt gedoneerd om levensreddende programma’s te ondersteunen in de gemeenschappen waar pandemieën het hardst hebben toegeslagen

Vespa Elettrica
De Vespa Elettrica is het modernste icoon van de Italiaanse technologie en staat synoniem voor geavanceerde connectiviteit en stilte, personalisatie en toegankelijkheid, aandacht voor het milieu en unieke stijl. Dit zijn waarden die Vespa van oudsher vergezellen en zich vandaag, met de Vespa Elettrica volledig verwezenlijken en Vespa bevestigen als merk dat zijn tijd altijd ver vooruit is. De Vespa Elettrica kenmerkt zich door zijn makkelijke, zeg maar natuurlijke rij-eigenschappen en is de hoogste uiting van het onderzoek van de Piaggio-groep op het gebied van de elektrische mobiliteit, waarmee zij tegemoet wil komen aan een toenemende algemene betrokkenheid bij milieukwesties en technologische oplossingen wil bieden voor een steeds duurzamere en beter leefbare stedelijke leefomgeving.

OVER (RED)
(RED), genoemd naar de noodkleur, werd in 2006 opgericht door Bono en Bobby Shriver om bedrijven om te vormen tot een “cavalerie” om de AIDS-pandemie mee te bestrijden. Tegenwoordig bestrijdt deze cavalerie ook de dringende dreiging van COVID en de verwoestende impact ervan op de meest kwetsbare gemeenschappen in de wereld, als antwoord op de behoefte aan echt mondiale actie. (RED) werkt samen met de meest iconische merken en mensen om producten en ervaringen (RED) te creëren – om geld mee in te zamelen voor het Global Fund, wereldwijd één van de belangrijkste financiers van de mondiale gezondheid. Partners van (RED) zijn onder andere: Amazon, Anova Culinary, Apple, Balmain, Bank of America, Beats by Dr. Dre, Buffalo Games, Claro, eos, Girl Skateboards, The Honey Pot Co., Louis Vuitton, Mavin Records, Montblanc, Primark, Salesforce, Starbucks, Stellantis, Telcel, Therabody, TRUFF, U-Mask en Vespa. Supporters van RED zijn onder andere Merck en Roche. Tot op heden heeft (RED) bijna USD 700 miljoen voor het Global Fund gegenereerd waarmee meer dan 220 miljoen mensen konden worden geholpen. Het geld dat wordt opgehaald door de partners en campagnes van (RED) wordt rechtstreeks ingezet voor het versterken van gezondheidssystemen en het ondersteunen van levensreddende programma’s in gemeenschappen waar de pandemieën het hardst toeslaan.

www.vespa.nl / www.vespa.be