De 2025 Yamaha MT-07 verschijnt voor het eerst op het CP2-platform en beschikt over het Yamaha Chip Controlled Throttle-systeem dat eerder werd gebruikt op modellen met een grotere capaciteit in de MT-serie.
Dankzij deze ride-by-wire gashendeltechnologie kan de MT-07 gebruik maken van een hele reeks elektronische rijhulpsystemen, die maatwerk mogelijk maken en het rijplezier vergroten. De uitstekende gasrespons van de MT-07 is nu voorzien van drie YRC-instellingen (Yamaha Ride Control) die de vermogenskarakteristieken aanpassen aan de voorkeuren van de rijder en de wegomstandigheden. Dankzij YCC-T zijn nu ook de standaard schakelbare tractiecontrole, de Y-AMT transmissie en Yamaha’s derde generatie up-and-down quickshifter beschikbaar als accessoire-optie op de standaardversie. Exclusief voor de 2025 MT-07 Y-AMT is cruise control ook standaard, wat het comfort verhoogt en vermoeidheid op de snelweg vermindert.
Hoewel het model is doorontwikkeld, blijft de 2025 MT-07 trouw aan de kernwaarden die het zo geliefd maken, maar nu met meer geavanceerde technologie en premium onderdelen. Het nieuwe model weegt slechts 183 kg, wat het lichter maakt dan zijn voorganger. Dit draagt bij aan een betere wendbaarheid, mede dankzij nieuwe velgen en lichtere componenten.
Nu ook met Y-AMT automatische transmissie
Het Y-AMT-transmissiesysteem van Yamaha, werd voor het eerst met veel lof ontvangen op de MT-09 Y-AMT, en debuteert nu op het CP2-platform met de 2025 MT-07 Y-AMT.
Het systeem maakt een handmatig bediende koppeling overbodig en geeft de rijder de vrijheid om te kiezen tussen handmatig schakelen via een met de vingers bediende wipschakelaar aan de linkerkant van het stuur of volledig automatisch schakelen in een van de twee AT-modi.
Visueel valt de vierde generatie MT-07 op door het vernieuwde kuipwerk en de herontworpen LED-koplampunit. Deze updates onderstrepen Yamaha’s voortdurende streven om hun middelzware naked motorfietsen actueel en aantrekkelijk te houden.
Highlights
- Y-AMT versie met cruisecontrol
- Compacte nieuwe styling met nieuwe rijpositie
- Herontworpen bifunctionele LED-koplampunit
- Nieuw 5-inch TFT-kleurenscherm met smartphone-connectiviteit en navigatie
- Elektronische rijhulpsystemen inclusief tractiecontrole en drie vermogensstanden (STREET, SPORT, CUSTOM)
- Aanpasbare rijervaring met Yamaha Ride Control (YRC)-instellingen
- Nieuw frame en achterbrug optimaliseren de stijfheid en verbeteren het rijgedrag
- Stuur- en voetsteunpositie aangepast voor een meer betrokken rijervaring
- Nieuwe dubbele radiaal gemonteerde voorremklauwen met vier zuigers
- Nieuwe omgekeerde voorvork van 41 mm en nieuwe achtervering
- Geoptimaliseerde luisterervaring met akoestische versterkingstechnologie
- Nieuwste 690 cc, vloeistofgekoelde DOHC EU5+ CP2-tweecilindermotorblok met vier kleppen
- Lichtgewicht SpinForged wielen met Dunlop Sportmax banden
- A&S koppeling voor soepeler terugschakelen
- Nieuw schakelmateriaal en automatisch uitschakelende richtingaanwijzers met noodstopsignalering