Met in totaal circa 585.000 bezoekers knoopt het Salon opnieuw aan met groeicijfers van de bezoekersaantallen (561.555 en 2012). Die grotere opkomst is wellicht ook een indicatie van een herwonnen optimisme en vertrouwen bij de bezoekers. Dat zou zich moeten vertalen in eendynamischere markt en een goed commercieel jaarbegin voor onze exposanten. Die exposanten waren over het algemeen bijzonder tevreden : het aantal contacten dat werd gelegd en het aantal offertes dat werd uitgeschreven overtrof haast ieders verwachting en zijn een goeie basis voor succes. Maar het Salon is tegenwoordig veel meer dan een belangrijk commercieel moment voor de auto- en motorbranche. Het is een dagje uit onder vrienden of met het gezin; het is een dag van amusement en spektakel ; of het is een dag van verdieping in de mobiliteitsbranche en haar toekomst. Ook op dat vlak heeft het Salon alle verwachtingen ingelost. Febiac kijkt trots en tevreden terug op Job on Wheels en de aandacht voor automobielopleidingen en beroepen. Maar ook het European Automotive Forum en het mobiliteitsdebat met de politieke partijen waren belangrijke momenten in het kader van dit salon.