De onthulling van een gloednieuwe Honda-motor is altijd een bijzonder moment. De presentatie ervan als onderdeel van een gloednieuwe Hornet toont het belang aan van de terugkeer van de iconische modelnaam.
Honda’s ingenieurs hebben een gloednieuwe, parallel tweecilindermotor gebouwd die een enorm plezierige punch levert om de Hornet zijn prestaties te geven. Hij is ontworpen voor elke rijder om het maximale eruit te halen, met een opwindend piekvermogen, maar ook om toegankelijke bruikbaarheid in het lage tot middenbereik te bieden – perfect voor de minder ervaren rijders, en een grote boost voor het plezier van dagelijks rijden in de stad.
755cc, met een Unicam-cilinderkop met 8 kleppen levert hij 67,5 kW bij 9.500 tpm en 75 Nm koppel bij 7.250 tpm. Een assist-/slipperkoppeling – met schuin geplaatste schijfsegmenten – zorgt voor een licht hendel gevoel, vereenvoudigt het schakelen en voorkomt het stuiteren van het achterwiel bij hard remmen en snel terugschakelen. Een brandstofverbruik van 4,3 l/100 km (WMTC-modus) biedt een potentieel bereik van meer dan 340 km uit de brandstoftank van 15,2 l. Een 35 kW A2-versie zal ook beschikbaar zijn.
Met de styling die geleid is door de nieuwste generatie creatieve geesten in Honda’s R&D-faciliteit in Rome, is de Hornet ontwikkeld om jongere rijders aan te trekken die op zoek zijn naar een serieuze stap hogerop. De totaal nieuwe tweecilindermotor levert veel vermogen en koppel, en is voorzien van een uitgebreid elektronicapakket. De hoogwaardige Showa-ophanging werkt samen met een nieuw, lichtgewicht stalen frame waarmee de rijder al het beschikbare potentieel kan benutten. En een minimalistische look zonder compromissen definiëren een scherpe, moderne streetfighter-stijl.
Een 35 kW A2-versie zal ook beschikbaar zijn
Honda heeft de CB750 Hornet bewapend met een toonaangevende vermogen-gewichtsverhouding. Om het simpel te houden, kunnen drie woorden worden gebruikt om het samen te vatten: Snel, wendbaar, leuk.