Polini lanceert de nieuwe ECM “Engine Control Module” voor Vespa, Liberty 50 en ZIP 4Str Euro 5.

De vervanging van de regelunit is essentieel voor elk type installatie. Ontworpen en afgestemd dankzij de feedback van de Polini-raceafdeling na talrijke tests en proeven, maakt de upgrade van de Polini-regelunit de keuze mogelijk tussen 3 verschillende mappings, waardoor de eindgebruikers de mogelijkheid krijgen om hun voertuig nog persoonlijker te maken. De toevoeging van de klepveren in het pakket maakt het mogelijk dat de begrenzer tot 10.000 motortoerental toestaat met een tastbaar resultaat in snelheid en een toename van de prestaties die een dynamischere en vloeiendere rit garandeert. Afhankelijk van de montagestappen van de scooter is het belangrijk om de specifieke map ontwikkeld door Polini te matchen.

Map 1

Dit is de eenvoudigste montagestap, omdat je gewoon de originele regelunit verwijdert en de Polini ECM aansluit, aangezien deze plug & play is en direct te monteren. Door alleen dit onderdeel te vervangen, wordt de begrenzer van het toerental verhoogd, waarbij de motor van 7.500 naar 8.100 gaat. Bij deze mapping is het raadzaam om de Polini-variateur (241.737) en de Polini-uitlaat (190.0079) te combineren, maar het is mogelijk om de originele Piaggiomotor setting te gebruiken. Met deze mapping gaat de kilometerteller van 45 km/u naar 50 a 53 km/u.

Map 2

Met de tweede mapping breng je je scooter naar nog een hoger niveau. Allereerst is het belangrijk om te weten dat het noodzakelijk is om de originele klepveren te vervangen door die van Polini (reeds inbegrepen in het regelunitpakket), die je in staat stelt om de motorgrenswaarde te verhogen tot 10.000 tpm zonder klepproblemen. Zelfs bij deze mapping is het raadzaam om de Polini-variateur (241.737), de Polini-uitlaat (190.0079) en de Polini verbeterde filterkastkoppeling (223.0131) te combineren. Maar alles werkt ook met de originele motor. Met deze stap ga je van 45 km/u naar 56 a 60 km/u.

Let op – Om de veren te vervangen, is het noodzakelijk om de motor te demonteren: met een kleine extra stap qua kosten is het mogelijk om direct naar map 3 te gaan, met een nog beter eindresultaat.

Map 3 – Specifiek voor Vespa en Liberty 50

Dit is de stap om maximale prestaties te bereiken. De basis van deze stap is de cilinderkit met een diameter van 49 mm, waarmee de motor tot ongeveer 80 cc wordt gebracht (140.0223) met de Polini lange versnellingen (202.1424) verplicht voor een optimaal resultaat. Zelfs bij deze mapping is het raadzaam om de Polini-variator (241.737), de Polini-uitlaat (190.0079) en de Polini verbeterde filterkastkoppeling (223.0131) te combineren.

Map 4 – Specifiek voor Zip

Net als map 3 stelt het je in staat om een maximale snelheid van 70/75 km/u te bereiken. Uitgaande van map 2 door de veren te monteren, kan je met een kleine extra stap maximale prestaties behalen. De basis van deze stap is altijd de cilinderkit met een diameter van 49 mm, waarmee de motor tot ongeveer 80 cc wordt gebracht (140.0223) en met de Polini lange overbrenging (202.1429) voor een optimaal resultaat. Zelfs bij deze mapping wordt aanbevolen om de Polini-variateur (241.737) en de Polini-uitlaat (190.0079) te combineren.

Bovenstaande is alleen geschikt voor gebruik op prive terrein.

100% Made in Italy
Artikel Polini ECM 171.0020
Consumentenprijs €321,-

meer info POLINI.COM