High-performance cilinder kit in de 125cc klasse voor Vespa small-frame modellen. De SIP Performance cilinder helpt om met je Vespa moderne prestaties te bereiken in de populaire cilinderinhoud klasse. De SIP Performance 125cc cilinder heeft een moderne lay-out van het overloopsysteem. Dit maakt het mogelijk om aanzienlijk betere prestaties te bereiken dan met de originele 125cc cilinder van de Vespa small-frame modellen.

– 125cc cilinderinhoud
– Moderne kanaal lay-out met grote dwarsdoorsneden
– 8-voudige geborgen cilinderkop
– Hoge kwaliteit zuiger

De 125cc-klasse geniet een ononderbroken populariteit. Het is een introductie tot gemotoriseerd voortbewegen op twee wielen. Afhankelijk van landspecifieke regelgeving mag op 125cc-tweewielers vaak zonder motorrijbewijs worden gereden . Soms volstaat een autorijbewijs, een speciaal rijbewijs vanaf 16 jaar of een voordelig aanvullend rijbewijs. (in Nederland helaas dus niet)

Met de SIP Performance 125cc, is er de mogelijkheid om motoren te bouwen voor dergelijke rijbewijsvoorschriften die voldoende rijprestaties bieden. De originele Vespa Small-frame motoren brengen het slechts tot 5,6 pk en 85 km / h. Met de SIP Performance 125, het haalbare vermogen is op een lijn met de 133cc-136cc grijs gietijzer tuning cilinders die op grote schaal zijn gebruikt sinds de jaren 1990.

Belangrijk: voor gebruik op de openbare weg is vooraf overleg met de vergunningverlenende instanties natuurlijk noodzakelijk!

De technische details in een oogopslag

– Gietijzeren cilinder
– Boring 55,6 mm
– Cilinderinhoud 123,83cc
– Slag 51mm
– 6 spoelpoorten
– Platte zuiger met twee zuigerveren
– cilinderkop met 8 bouten
– Afstand uitlaatbouten: 52mm
– Incl. 4 voetpakkingen
– Cilinder past zonder aanpassingen aan de motorbehuizing

Timing:

– Boostpoort: 118°
– Uitlaat: 178°
– Overloop: 122°

Meer info of bestellen van de SIP PERFORMANCE CILINDER