Je kunt makkelijk met beide voeten plat op de grond, stapt makkelijk op en af en is lekker licht bedienbaar. Het blokje had er niet beter bij aan kunnen sluiten, dat staat bekend om z’n lieve karakter… of althans, voor degenen die daar om vragen. Dat is dan ook goed te merken als we ’s avonds voor een korte rit de stad in duiken. Het blokje is heerlijk soepel, de motor stuurt licht en laat zich ook licht bedienen, niks is te gek en je zou denken dat dit een ideale stadsmotor is. Eigenlijk heb je weinig te wensen, dus waarom ook niet? Nou… dat zullen we de volgende morgen ontdekken. Dan staan de motoren namelijk klaar voor een kwiek toertje door de omgeving. En met kwiek bedoelen we ook echt kwiek: na de noodzakelijke snelweg en enkele doorgaande verbindingswegen arriveren we bij de eerste van vele wegen die zich een weg door heuvelig landschap slingeren en verdwijnt de voorrijder uit het zicht. En niet omdat hij er geen zin meer in heeft of een weddenschap heeft afgesloten ons journalisten wel eens af te kunnen schudden, helemaal niet. Hij houdt zich keurig netjes aan de regel niet harder te rijden dan de motoren aankunnen… maar hoe hard dat is, hebben wij ons allemaal flink in vergist.
Onze reporter ter plaatse was zoals bovenstaande zich al laat raden, behoorlijk te spreken over de nieuwe CMX 500 van Honda. Een cruiser voor je A2-rijbewijs. In onze juni uitgave lees je het uitgebreide verslag, voor nu alvast de nodige foto’s! Voor meer informatie en prijzen van de nieuwe CMX 500 klik je in Nederland hier en in België hier!