De Piaggio Group en (RED) gaan samenwerken om geld bijeen te brengen voor de financiering van programma’s in de strijd tegen aids. Bij de aankondiging van de samenwerking tussen Piaggio en (RED) was ook Bill Gates aanwezig, die met zijn Bill & Melinda Gates Foundation wereldwijd één van de belangrijkste voorvechters is van gezondheid en welzijn in ontwikkelingslanden.
Als onderdeel van de samenwerking gaat Vespa, het meest geliefde en beroemde scootermerk ter wereld, een (RED) uitvoering uitbrengen. Van elk verkocht exemplaar wordt $150 gedoneerd om activiteiten van The Global Fund voor de strijd tegen aids, tuberculose en malaria te ontwikkelen. Twee prestigieuze merken, beide met een wereldwijde bekendheid, bundelen daarmee de krachten om een wereld te creëren waarin er geen kinderen met het HIV-virus meer worden geboren.
Wereldwijd partnership
“De samenwerking met (RED), één van de meest prestigieuze instituten ter wereld, markeert opnieuw een tastbaar gebaar van Piaggio op het gebied van gezondheidszorg voor kidneren.” Roberto Colaninno, CEO en MD van de Piaggio Group, benadrukte daarnaast dat “we verheugd en trots zijn om door (RED) te zijn verkozen om de mobiliteitssector als één van hun partners te vertegenwoordigen. Dit wordt een wereldwijd partnership tussen twee organisaties die beide internationaal worden erkend als symbolen voor professionaliteit en excellence.”
De (Vespa) RED die op de aanstaande EICMA-show (van 10 t/m 13 november in Milaan) in zijn definitieve hoedanigheid wordt gepresenteerd, was als sneak preview al te bewonderen tijdens een evenement van The Global Fund bij het Nationale Instituut voor Gezondheid in Rome. De Vespa’s die in samenwerking met (RED) worden geproduceerd, worden verkocht in Europa, Azië, de Pacific en de Verenigde Staten. De eerste (Vespa) RED exemplaren worden vanaf december 2016 leverbaar, gelijktijdig met (RED)’s Shopathon campagne.
(RED)
(RED) werd in 2006 opgericht door Bono en Bobby Shriver en heeft sindsdien al $350 miljoen bijeengebracht voor de strijd tegen aids, tuberculose en malaria. Deze financiele middelen zijn aangewend om in Ghana, Kenia, Lesotho, Rwanda, Zuid-Afrika, Swaziland, Tanzania en Zambia activiteiten te ontplooien. (RED)’s inspanningen hebben een impact gehad op meer dan 70 miljoen mensen in de vorm van het voorkomen van besmetting, behandeling en consultatie, HIV-tests en ondersteunende diensten.
Deborah Dugan, CEO van (RED), verklaarde: “Wij zijn vereerd dat Piaggio zich bij ons heeft gevoegd om aids te bestrijden door middel van de lancering van hun iconische (Vespa) RED waarmee geld wordt ingezameld voor de elementaire activiteiten van het Global Fund.”
Piaggio Group
Gedurende haar bestaan is de Piaggio Groep altijd al betrokken geweest bij problematiek gericht op de gezondheidszorg voor kinderen. Een recent voorbeeld hiervan is het Vespa For Children initiatief, een internationaal goed doel dat in samenwerking met het Bambino Gesù ziekenhuis in Rome een medisch-chirurgisch programma in het nationaal pediatrisch ziekenhuis in Hanoi (Vietnam) mogelijk heeft gemaakt.
www.piaggio.nl