Eind deze maand is het zover en kunnen we eindelijk terug naar MOTORbeurs Utrecht ! CFMOTO zal er ook zijn, met een stand in Hall 12 én een aantal demovoertuigen in de testhal. We vertellen je graag welke primeurs je er zal kunnen ontdekken. En we kunnen je ook al vertellen dat je er een weekendje met de 800MT kan winnen. Hopelijk zien we je in Utrecht !

Europese primeur voor 800NK

Hoewel de NK-C22, het prototype van de 800NK, ons pas heel recent werd getoond, kunnen we nu al, en in primeur voor Europa, de 800NK aan het grote publiek tonen.

De opvallende styling met de V-vormige koplamp met witte LED-rijverlichting , de zijpanelen en het korte kontje onderlijnen de eigenzinnigheid van de 800NK. De 800NK wordt aangedreven door de 799 cc KTM LC8 paralleltwin die er zo’n 95 pk uitperst. Gooi daar een rijklaargewicht van 189 kg en topvering van KYB tegenaan aan en je hebt de ideale bochtenpikker. En als er geremd moet worden kan je rekenen op de twee 320mm schijven en de J.Juan radiaal gemonteerde vierzuiger-remklauwen…

450SR

CFMOTO liet ons op Eicma 2021 voor het eerst de SR-C21 zien, een prachtig prototype waarvan de 450SR een eerste directe afgeleide is. Deze krachtige en veelzijdige motorfiets met unieke sportieve looks is ontworpen voor zowel recreatieve als competitie-rijders.

De 450SR is niet alleen licht (168 kg volgetankt!) en wendbaar (dankzij een wielbasis van 1370 mm), hij beschikt ook over top-componenten zoals de KYB veerelementen en de 320 mm remschijf met J.Juan radiale remklauw vooraan. De 450cc paralleltwin produceert zo’n 47 pk bij 8500 tpm en een maximum koppel van 39 Nm bij 7600 tpm. Bovendien zorgt het aerodynamische en stijlvolle uiterlijk voor een indrukwekkende uitstraling.

700CL-X Adventure

De CFMOTO 700CL-X Adventure is een krachtige cross-over die zich onderscheidt van de Heritage en Sport-versies door het brede en hoge stuur, het windscherm, de spaakvelgen (18 inch vooraan en 17 achteraan), de dual-purpose Pirelli Rally STR banden, het hooggeplaatste spatbord en de standaard bagagedrager. Het tweekanaals-ABS is bovendien uitschakelbaar op het achterwiel, ideaal voor die steile afdalingen op het onverharde. Met andere woorden, de CFMOTO 700CL-X Adventure is een uitstekende keuze voor motorrijders die op zoek zijn naar avontuur en prestaties.

Ook de 700CL-X Adventure werd vormgegeven door CFMOTO’s Europese designteam, waarbij de aandacht voor detail bijdraagt aan de oogstrelende esthetiek. Het neo-retro design combineert klassieke elementen met moderne aspecten. De 693cc paralleltwin produceert 55 kW (73 pk) bij 8500 t/min en 68 Nm bij 6500 t/min. Andere technische kenmerken van dit motorblok zijn de slipperkoppeling, de Bosch brandstofinjectie, de gesplitste drijfstangen en de gesmede zuigers.

Dankzij de ride-by-wire gashendel kon de 700CL-X worden uitgerust met een one-touch cruise control en twee rijmodi (Eco en Sport). De volledige LED-verlichting, met adaptieve koplamp en automatisch dovende richtingaanwijzers, en een USB-aansluiting onder het zadel vullen het plaatje aan.

ZEEHO AE8

En met de ZEEHO AE8S+ hebben we nog een andere primeur voor de Benelux. ZEEHO is het nieuwe elektrische scootermerk van CFMOTO en staat voor trendy urban mobility.

De AE8 is het eerste model in het ZEEHO gamma. Met een maximumsnelheid van meer dan 100 km/u, een acceleratie van 0-50 km/u in 2,6 seconden en een rijbereik van zo’n 130 km (volgens EEG-testmethode) biedt de AE8 topprestaties. Snelladen maakt het mogelijk om in twee uur tijd tot 80% op te laden.

De AE8, die is voorzien van een stalen frame met CNC gefreesde aluminium swingarm, wordt aangedreven door een 12,5kW, IP67 gecertificeerde, watergekoelde Z-Core middenmotor met een koppel van 218 Nm. Het vermogen wordt via een Continental aandrijfriem met een omzettingsrendement van 92% omgezet in kinetische energie. Verder zien we nog een Bosch stabiliteitsregeling, Brembo-remmen, sportief Maxxis-rubber en een positioneringssysteem !