Vespa schittert op de EICMA-show in Milaan met twee absolute highlights. De eerste is de volledig elektrische Vespa Elettrica, die in ons land inmiddels te bestellen is en deze maand bij de dealers staat. De tweede showstopper is de compleet vernieuwde en stijlvolle Vespa GTS, die zowel technisch als optisch in het nieuw gestoken is.

Vespa Elettrica
Deze maand wordt de Vespa Elettrica op grote schaal via het Piaggio-dealernetwerk op de markt gebracht. De Vespa Elettrica is een eigentijds icoon en staat synoniem voor geavanceerde connectiviteit en rijgenot in stilte. Met een piekvermogen van 4 kW en de kenmerkende dynamische prestaties van een elektromotor laat de Vespa Elettrica elke traditionele 50 cc-scooter achter zich. Vooral als het op accelereren en wegrijden op een helling aankomt. De Elettrica biedt een maximaal rijbereik van 100 km. Het duurt slechts 4 uur om de accu volledig op te laden via een normaal stopcontact of een openbare laadpaal.

Volgend jaar volgt bovendien de Vespa Elettrica X (niet voor de Benelux) met een rijbereik tot zelfs 200 km. Deze Elettrica X heef een kleinere batterij met een bereik tot 50 km, dat dankzij een kleine brandstofmotor die als range-extender werkt wordt vergroot met nog eens 150 km.

De Vespa Elettrica kost in België € 6.479,00 (Luxemburg € 6.390,00) maar is er dankzij een nieuw, eenvoudig financieringsaanbod al voor € 99* per maand. Met een kleine extra aanbetaling omvat het maandelijkse abonnement ook Vespa Care, een pakket met geplande onderhoudsbeurten (36 maanden of 10.000 km), een uitbreiding met 12 maanden garantie, een regelmatige technische accucheck en pechhulp met speciale diensten.

Vespa GTS
De Vespa GTS – het stijlvolle topmodel binnen de Vespa-serie – is nog begeerlijker geworden dankzij tal van technische en stijlupdates. Met behoudt van de zo kenmerkende elegantie onderscheidt de vernieuwde GTS zich bijvoorbeeld door LED-verlichting voor en achter, een nieuw ontworpen beenscherm, een nieuw gevormde handlebar en chroomaccenten op het voorspatbord, de achteruitkijkspiegels en de louvres aan de zijkant van het beenscherm. Achter lopen de zijpanelen nu onder de body door en krijgen de uitvoeringen met de nieuwe 300 hpe-motor nieuwe krukas- en uitlaatcovers. Het zadel is opgetrokken uit nieuwe materialen met een nieuwe vulling, voor nog meer rijcomfort voor de bestuurder en duopassagier.

Voor de aandrijving levert Vespa nu een nieuwe versie van de 300cc eencilinder, voorzien van 4-takt- en 4-kleppentechniek, waterkoeling en elektronische injectie. Een combinatie die garant staat voor nog pittigere prestaties én een lager brandstofverbruik. Met bijna 24 pk en 26 Nm aan trekkracht is het de krachtigste motor die ooit voor een Vespa leverbaar was. De vernieuwde CVT-transmissie dringt mechanische geluiden nu nog verder terug.

Met de introductie van de compleet nieuwe Vespa GTS SuperTech biedt de GTS-range voortaan keuze uit vijf ‘smaken’: Vespa GTS, GTS Touring, GTS Super, GTS SuperSport en GTS SuperTech. Die laatste is het absolute topmodel en krijgt als eerste ‘large-body’ Vespa bijvoorbeeld een volledig digitaal instrumentarium met een 4,3 inch full-color TFT-scherm. Andere highlights zijn de speciale velgen, de geel uitgevoerde veer van de voordemper, de beschikbare kleuren Volcano Black en Matter Grey en een hightech afwerking van het zadel met dubbele bekleding en tweekleurige stiksels met gele accenten. Het Vespa MIA connectiviteitssysteem houdt de bestuurder bovendien altijd verbonden door de smartphone via Bluetooth te koppelen met de onboard elektronica van de GTS. Daarmee zijn bijvoorbeeld binnenkomende telefoontjes en berichten, maar ook navigatie, af te lezen van het digitale scherm van de scooter.

Website NL: www.vespa.com
Website BE: www.vespa.be