In Italië zagen we het al jaren, de races met 2 takt motoren, maar de 4-takt motor heeft ook hier zijn intrede gedaan. Speciaal voor de 4-takt motoren ontwikkelde Malossi een complete lijn cilinders uitgerust met een CDI. (only for race)

De Injtronic-motorregeleenheid is de natuurlijke evolutie van het originele Piaggio-systeem en verbetert de voertuigprestaties, zowel kracht als acceleratie. De nieuwste generatie 32-bits microprocessor en hardware, ontworpen volgens de meest recente kwaliteitsnormen voor auto’s, vormen het RACING-DNA van deze regeleenheid. De Injtronic is volledig plug & play, oftewel volledig compatibel met de originele sensoren en actuatoren. De besturingseenheid heeft slechts gaskalibratie nodig om het elektronische besturingssysteem van de motor te synchroniseren. De precieze afstemming zorgt voor een duidelijke verbetering van de motorprestaties en de synergie met de nieuwe Malossi-cilinder. Deze is ontworpen om de originele mechanische en dynamische balans van de motor te behouden. Hij verhoogt het koppel bij alle motortoerentallen zonder afbreuk te doen aan de mechanische betrouwbaarheid en garandeert indrukwekkende prestaties voor jouw (race) scooter.

Complete cilinder I-Tech 4 TAKT
• Boring: Ø 49 mm; Slag: 41,8 mm;
• Verplaatsing: 78.8; Compressieverhouding: 1: 11,5.
• Materiaal: primaire aluminiumlegering met een hoog gehalte aan gehard en getemperd silicium, cilindervoering met siliciumcarbidecoating in een galvanische nikkelmatrijs en gekruiste afvlakking met twee diamantdoorgangen met zeer beperkte toleranties.
• Bewerking: op werktuigmachines met hoge precisie numerieke besturing.
• Cilinder-zuigeraansluiting met een toelage van 0,05 mm.
• Herberekende en verbeterde warmtewisselingsoppervlakken

Leverbaar voor Piaggio/Vespa modellen met de iGet 50 ie euro 4 motor.