Begin dit jaar introduceerde SYM met de Fiddle III de derde editie van de populaire Fiddle-scooterreeks, met tal van technologische en uiterlijke vernieuwingen. Reden voor importeur Moteo om een ludieke promotiecampagne te lanceren, die zich onder andere richt op treinreizigers. De Fiddle III kan zich in korte tijd verheugen in een groeiende populariteit. De klassiek ogende vormgeving met vloeiende lijnen geeft de Fiddle III een eigen, karakteristieke uitstraling. De technologie is echter geheel van deze tijd. Kenmerkend voor de nieuwe Fiddle III zijn de uitgebreide opbergmogelijkheden, het vernieuwde dashboard, de moderne LED-dagrijverlichting en de krachtige 35W koplamp die ‘s avonds met een krachtige lichtstraal de weg verlicht. Zien en gezien worden draagt, naast het krachtige remsysteem, bij aan de optimale veiligheid van de Fiddle III. De moderne, luchtgekoelde 49,5 cc viertakt krachtbron is krachtig en maakt de Fiddle III tot de eerste Euro3 goedgekeurde 50 cc scooter van Nederland. Standaard vertrouwt de motor van de Fiddle III op ECS, een elektronisch aangestuurd carburateursysteem voor onder andere een betere koude start. De Fiddle III is er in een 50cc variant als 25 km en 45 km versie vanaf €1.899,-. Ook is een 125 cc uitvoering leverbaar die met enkel het A1 “Automaten” motorrijbewijs te besturen is, waarvoor SYM deze maand nog de CBR examenkosten vergoedt bij aanschaf van een nieuwe SYM motorscooter. Op ruim 130 NS-stations in ons land worden deze week en komende week billboards opgehangen, met een afbeelding van de nieuwe Fiddle III en de slogan ‘met een glimlach onderweg’. “Voor het woon-werkverkeer moeten in het bijzonder treinreizigers vertrouwen op meer middelen van vervoer dan alleen de trein,” zegt Marco Lindhout, General Manager van importeur Moteo Nederland BV. “Dat kunnen de bus en tram zijn, en uiteraard de fiets. Maar ideaal is natuurlijk de scooter om dat stukje van het woon-werkverkeer af te leggen. En natuurlijk willen we met die glimlach ook de aandacht vestigen op de scooter als alternatieve mobiliteitsoplossing voor het stadsverkeer. Geen last van verkeersopstoppingen en van het langdurig zoeken naar een parkeerplek. En dan komt die glimlach vanzelf!” Het digitale jaar 2014 gaat de geschiedenisboeken in met de selfie als nieuw fenomeen. Facebook staat er vol mee en SYM voegt daar nu een extra dimensie aan toe. Leuk kan namelijk ook financieel aantrekkelijk zijn. Kopers van een nieuwe SYM Fiddle III kunnen tot 13 oktober 2014 een selfie maken samen met hun Fiddle III en deze SYMFIE plaatsen op de Facebook Wall van de SYM Fanpage. De ingezonden SYMFIES worden door een deskundige jury beoordeeld en de winnaar of winnares krijgt het volledige aankoopbedrag van de Fiddle III teruggestort. Afsluitend nogmaals Marco Lindhout: “Steeds meer commuters, automobilisten en OV-gebruikers ontdekken de voordelen, het gemak en ook de fun van een scooter. En als die scooter ook nog eens een karakteristieke uitstraling heeft en beschikt over moderne technologie wordt het gebruiksplezier alleen maar nog groter. Met onze billboardactie mikken wij duidelijk op de gebruikers van het openbaar vervoer, om aan te tonen dat een scooter complementair kan zijn. En daarnaast een ideaal vervoermiddel in het drukke stadsverkeer.” Enkele dagen geleden is de nieuwe website van SYM live gegaan, waar naast info over de promo-actie ook alle informatie over SYM, alle modellen en directe beschikbaarheid van de diverse modellen te vinden is. www.symscooters.nl