Bourgogne

Na weken van huisopsluiting, afgezegde persintroducties en negatieve berichtgeving werd het tijd voor een positieve rit naar een plek waar we kunnen genieten. Dit zonder achtervolgd te worden door het nieuws dat ons al maanden overheerst. We gaan genieten, maar waar en hoe?

Adventure

Met de optielijst in de mailbox konden we ons al verheerlijken op wat komen zou, want de BMW’s die wij meekregen zakten bijna door hun vering van de opties. Beide motoren hebben een touring, dynamic en comfort pakket. Voor de R 1250 GS Adventure houden de pakketten het volgende in: het comfort pakket biedt een bandenspanningscontrole, verwarmde handvatten en een verchroomde uitlaatbocht. Het touring pakket is wellicht nog het meest uitgebreid want we beschikken over cruise control, keyless ride, automatisch instelbaar rijwielgedeelte (Dynamic ESA), navigatievoorbereiding en kofferdragers. Het dynamic pakket voegt daar nog interessante extra’s als LED verlichting, ABS pro, schakelassistent pro, DTC en DBC, rijmodi pro met ABS pro aan toe. De tijd dat je dikke optielijsten enkel in de auto-industrie terugvond is hiermee voorgoed voorbij. Je zal begrijpen dat de prijs door deze pakketten flink wordt opgeschroefd bovenop de vanafprijs van € 21.700,- (BE € 18.730,-) voor de R 1250 GS. Ook de optielijst van de F 850 GS Adventure liegt er niet om en komt ook fors hoger dan de vanafprijs van € 15.551,- (BE € 13.490,-). Veel van deze motoren worden zakelijk gekocht en dan is de BTW uiteraard verrekenbaar met als grote voordeel dat er geen bijtelling wordt geheven over de waarde onderaan de streep. Voor motoren geldt geen forfaitaire bijtelling zoals we dat bij auto’s kennen, maar een bijtelling gebaseerd op het daadwerkelijk aantal privé gereden kilometers x de kilometerprijs. Dat maakt het zakelijk rijden met een motorfiets uitermate interessant. Genoeg over cijfers, we gaan ons voorbereiden op de trip. En die lees je in de augustus uitgave van Scooter&BikeXpress magazine.