De allereerste Honda Super Cub C100 werd geïntroduceerd in 1958, in het 10-jarig jubileum jaar van Honda. Ontworpen door Soichiro Honda zelf en zijn business partner Takeo Fujisawa, met een duidelijk doel voor ogen; “op een plezierige manier een belangrijk deel uitmaken in het leven”.

Bijna 60 jaar later in 2017, werd de 100 miljoenste Super Cub gebouwd. Door de jaren heen zijn de simpele basiselementen van de Super Cub als styling, betrouwbaarheid en pure bruikbaarheid bewaard gebleven. De doelstelling van Soichiro en Takeo werd zeker behaald; mensen mobiel maken én houden. Tot op heden was het laatste model van de Super Cub, de C110, beschikbaar in Japan en Zuid-Oost Azië, waar het zijn populariteit onverminderd doorzette als zakelijk voertuig voor de postkantoren, voor privé gebruik of zelfs ter decoratie in diverse woonkamers.

Zich bewust zijnde van de demografische kenmerken, het vele stadsverkeer en het zoeken van zowel jonge als de wat oudere rijders naar ‘Retro’ machines, heeft Honda besloten de Super Cub C125 naar de Europese wegen te brengen. Met de betrouwbaarheid en de duidelijk herkenbare styling is deze nieuwe Super Cub speciaal ontworpen voor het moderne leven in een drukke stad. En begint deze legendarische machine aan een nieuw hoofdstuk van zijn lange levensverhaal.

De heer Tadamasa Meada, Large Project Leader (LPL) van de Super Cub 125:
“We weten dat onze consumenten, zowel man als vrouw, hun persoonlijke styling serieus nemen. Ons doel is dat de nieuwe Super Cub 125 hun levensstijl zal verrijken. Aan het tijdloze design van de Super Cub hebben we een nieuw niveau van prestaties van het motorblok en handling van het frame toegevoegd. Net als het doel van onze oprichter ‘het nuttige met het aangename combineren’ en zorgen voor een grote glimlach op het gezicht van iedere Honda Super Cub rijder. Waar en wanneer ze dan ook rijden.”

De looks van de klassieke Super Cub zijn dan ook behouden gebleven. Echter is het vermogen en het koppel toegenomen door het 125cc motorblok, waardoor je het stadsverkeer voor kunt blijven. Het verbruik van de Super Cub C125 is afgegeven op 1 op 66,7 km in WMTC modus. Wat met een 3,7 liter tank een rijbereik van ongeveer 245km geeft. Daarnaast is de automatische centrifugaal koppeling bijpassend verbeterd en heeft het een super soepel schakelpatroon. Verder is ook de stijfheid van het stalen frame aangepast, om de beroemde handling en bruikbaarheid van de Super Cub te behouden. De langere veerwegen zowel voor als achter, de 17-inch aluminium velgen en de remschijf voor leveren een soepele rit met vertrouwen en voldoende stopkracht. De volledige LED verlichting en het Smart Key systeem zorgen voor een moderne touch en gebruiksgemak voor iedere dag.

Verfaccenten in parelmoer benadrukken het suggestieve design van de nieuwe Super Cub 125, welke beschikbaar zal zijn in twee kleuropties:
– Pearl Viltava Blue
– Pearl Nebula Red

De nieuwe Super Cub 125 is vanaf november 2018 bij de Honda dealers verkrijgbaar, voor een introductieprijs van € 4.258,- (incl.BTW, BPM en alle rijklaarmaakkosten)

www.honda.nl